خبرگزاری کار ایران

محاسبه دستی عوارض پروانه‌های ساختمانی و ایجاد رانت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۸۰

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: هنوز بخشی از محاسبه عوارض گواهی‌های ساختمان و پروانه‌ها‌ دستی محاسبه می‌شود که این امر منجر به رانت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمد سالاری در جریان دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر  تهران در تذکری با اشاره به اینکه سند هزار و یک شهر به صورت قطعی به نام شهرداری ثبت شده است، گفت: در موضوعات شهرسازی و معماری شهرداری تهران سعی شده با رویکرد همکارانه و همراهانه در کنار معاونت شهرسازی باشیم. اما ظرفیت سازی لازم صورت نگرفته و حتی این معاونت ذی‌حساب ندارد و مجبورند از شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر برای رسیدن به برنامه‌های خود استفاده کنند.

او با بیان  اینکه موضوع خط آسمان یکی از بحث‌هایی است که ماه‌ها است که به نتیجه نمی‌رسد ادامه داد: شهرداری از شورا در بسته کرونایی فرصت خواسته که یک ماهه در کمیسیون ماده ۵ آن را به تصویب رسد اما هنوز به سرانجام نرسیده هر چند این کار گسترده است ولی تقاضا داریم به سرانجام برسد.

سالاری ادامه داد: ما از شورای عالی شهرسازی و معماری توقع همکاری داشتم اما در ماههای اخیر که ۱۱۶۸ هکتار از سوی شهرداری به مساحت بافت فرسوده اضافه شده و منجر به کاهش درآمد شهرداری شده است و علی رغم رأی کمیسیون ماده ۵ باز هم شورای عالی شهرسازی خواسته که این مساله در جلسات شورای عالی مطرح شود که ناشی از رویکردهای تمرکزگرایانه آنها است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره محاسبه سیستمی عوارض و اعلام آن، نیز به شهرداری تذکر داد و گفت: هنوز بخشی از محاسبه عوارض گواهی‌های ساختمان و پروانه‌ها‌ دستی محاسبه می‌شود که این امر منجر به رانت می‌شود. صدور پروانه‌های ساختمانی ابعاد زیادی دارد طولانی است  که در نهایت منجر به ارتقای کیفیت زندگی می‌شود اما شهرداری توانایی جمع بندی ندارد و نیاز است که برای این حوزه جمع بندی  لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز