خبرگزاری کار ایران

بن‌عباس در گفت و گو با ایلنا:

برخی از مناطق اهواز، بندرامام و شهرستان چمران همچنان دچار آبگرفتگی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۶۹۹

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان آخرین وضعیت آبگرفتگی در شهرهای استان خوزستان را اعلام کرد.

«امید بن‌عباس» مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی در شهرهای استان خوزستان پس از بارش‌های روز گذشته در این استان گفت: در استان خوزستان در حال حاضر در برخی مناطق و معابر شهر بندر امام و شهرستان چمران که جزئی از شهر ماهشهر هستند همچنان شاهد آبگرفتگی هستیم.

وی ادامه داد: اقداماتی برای تخلیه آب از این مناطق در حال انجام است. فرماندار و معاون عمرانی استاندار نیز در منطقه حضور دارند و از نزدیک بر روند اقدامات نظارت می‌کنند. همه امکانات نیز بسیج شده‌اند تا به سرعت آب جمع شده در خیابان‌ها و منازل را تخلیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان همچنین درباره سایر شهرهای استان تصریح کرد: در دیگر شهرستان‌های استان مشکل حاد و بحرانی به ما گزارش نشده است. در شهر اهواز نیز با ورود سامانه بارشی بیش از ۹۰ میلیمتر بارش گزارش شده است. ۵۶ میلیمتر از این بارش‌ها ظرف سه الی چهار ساعت بلافاصله بعد از شروع باران و از ساعت ۲ بعد از ظهر انجام شد.

بن‌عباس با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌ها و وضعیت توپوگرافی که اهواز دارد شهر را با چالش مواجه کرد، تصریح کرد: بسیاری از مناطق شهر اهواز نیز تا پاسی از شب دچار آبگرفتگی بودند بلافاصله پس از اتمام بارش‌ها در شب گذشته با تشکیل جلسه فوق‌العاده و تقسیم کاری که میان دستگاه‌های اجرایی انجام شد. دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری و آبفا سریعا به مناطق اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در اکثر مناطق اهواز وضعیت عادی است اما کماکان در دو الی سه منطقه در اهواز نیز با مشکل و آبگرفتگی معابر مواجه هستیم. استاندار نیز دستورات ویژه‌ای برای این مناطق صادر کرده‌اند تا ساعات آینده این آبگرفتگی از معابر و منازل تخلیه شده و شرایط به وضعیت عادی بازگردد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در پاسخ به این سوال که چند درصد منازل در این مناطق دچار آبگرفتگی شده‌اند، تصریح کرد: براساس قانون باید گزارش‌ها توسط فرمانداران جمع‌آوری و به روسای مدیریت بحران استان‌‌ها اعلام شود. از زمانی که بحران تمام می‌شود فرمانداران به مدت ۷۲ ساعت فرصت دارند تا گزارشات اولیه را برای ما ارسال کرده و ما میزان خسارت‌های ا حتمالی را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد": البته در مناطقی که درگیر شده‌اند بسته غذایی، پتو و وسایل گرمایشی توزیع شده است و خدمات عمومی نیز به افرادی که دچار خسارت شده‌اند ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز