خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

استفاده فرزندانِ بهزیستی از اماکن ورزشی رایگان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۱۸۷

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در حوزه فعالیت‌های ورزشی فعال بوده و در رده های قهرمانی و در مسابقات کشوری ملی و بین المللی مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: جامعه هدف سازمان بهزیستی جامعه متکثری از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان دارای سرپرست غیرموثر، افراد در معرض آسیبهای اجتماعی است. طبیعتا پرداختن به ورزش به عنوان عامل برای بهبود کیفیت زندگی افراد، ارتقاء سلامت آنها و ایجاد نشاط در حوزه های مختلف موثر است.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیبهای اجتماعی یکی از عوامل مهم و موثر برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی پرداختن به امر ورزش به ویژه ورزش همگانی است، ادامه داد: هدف ما این است که افراد دارای معلولیت زندگی مستقلی را در بستر جامعه و درون خانواده همراه با نقش اجتماعی موثر ایفا کنند. ورزش می‌تواند عاملی برای اجتماعی شدن این افراد باشد. علاوه بر بحث توانبخشی و توانمندسازی جسمی آنها می‌تواند امید را در دل آنها برای حرکت رو به آینده فراهم کند.  

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی تصریح کرد: همچنین برای فرزندان عزیزمان نیز برنامه‌های مختلفی داشتیم. به طور مثال در جشنواره‌های ورزشی که برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی داشتیم، طی ۱۴ سال اخیر حدود ۱۰ هزار نفر در جشنواره‌های ورزشی و رقابتی با یکدیگر شرکت داشتند و یا معاونت توانبخشی بهزیستی مسابقات ورزشی را در ایام کرونا به صورت مجازی در سازمان برای جامعه هدف برگزار می کند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه سال گذشته طرح خوبی را در ارتباط با ورزش افراد دارای معلولیت در روستاها در قالب ورزش همگانی و مشارکتی داشتیم، تصریح کرد: همچنین ما همکاریهای خوبی را نیز با فدراسیونهای ورزشی، فدراسیون ورزش معلول و جانبازان و فدراسیون ورزش های ناشنوایان و نابینایان داشته و داریم. از گذشته نیز این همکاریها در سازمان مستحکم بوده است. با هیاتهای ورزشی استانها، اماکن ورزشی اردوگاهها را در اختیار گذاشتیم و همکاری نزدیکی بین بخشهای مختلف میان بهزیستی و وزارت ورزش بوده است که بتوانیم در تفاهم نامه امروز آن را تقویت کنیم و ارتقا دهیم. 

وی ادامه داد: حدود ۱۵۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در حوزه فعالیتهای ورزشی فعال و در رده های قهرمانی و در مسابقات در سطح کشور، ملی و بین المللی مشارکت دارند. این ۱۵۰ هزار نفر در بیش از ۵۰ رشته مختلف ورزشی فعال هستند. 

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: توسعه ورزش همگانی برای معمولان و سالمندان شهری و روستایی یکی از برنامه‌های مشترک بین وزارت ورزش و سازمان بهزیستی است و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام برداریم. براساس ماده 8 قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها موظف هستند اماکن ورزشی را به صورت رایگان در اختیار معمولان قرار دهند. ما امیدواریم وزارت ورزش و جوانان در این راستا پیشقدم و پیشگام باشد. البته با توجه به اینکه بسیاری از اماکن ورزشی به بخش غیر دولتی واگذار و مشکلاتی ایجاد شده است امیدواریم با همکاری هم این مشکلات برطرف شود.

وی درباره تاسیس سالن‌های ورزشی گفت: همچنین در بحث تاسیس باشگاه‌ها سالن‌ها و اماکن ورزشی تاکید ما این است که اماکن جدید طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده مناسب‌سازی شده باشند و اماکن قبلی نیز مناسب‌سازی شوند.

قبادی‌دانا، تصریح کرد: استفاده رایگان فرزندان تحت پوشش بهزیستی از اماکن ورزشی یکی از موارد مندرج در این تفاهمنامه است. سال گذشته در کمیته ملی المپیک جمعی از فرزندان بهزیستی فعال در حوزه‌های ورزشی حضور پیدا کردند و توسط رئیس کمیته ملی المپیک تقدیر شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خطاب به مدیران ‌کل بهزیستی استان‌ها خواستار بهینه‌سازی تمام اماکن ورزشی متعلق به بهزیستی برای استفاده جامعه هدف سازمان شد و گفت: اماکن لازم را برای ورزش قهرمانی افراد دارای معلولیت در اختیار آنها قرار دهید؛ همچنین ۲۱ هزار پرسنل و کارمندان خدوم بهزیستی نیز باید موضوع ورزش را جدی بگیرند چراکه افرادی می‌توانند خدمت‌رسانی مناسبی به جامعه هدف داشته باشند که خودشان از سلامت نسبی برخوردار و آشنایی لازم به این موضوع را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز