خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

کمک‌های معیشتی بیشتری باید به اقشار آسیب‌پذیر ارائه شود/ کمک خیرین به مراکز درمانی در شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۹۸۹

یک نماینده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: برخی از اقشار متاسفانه این پروتکل‌ها رارعایت نمی‌کنند و نسبت به هشدارهای بهداشتی بی‌توجه هستند.

«علیرضا شهبازی» نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش شیوع بیماری کرونا در پیک سوم این بیماری در کشور گفت: اگر توجه نداشته باشیم و رعایت نکنیم با موج‌های جدیدی از بیماری مواجه خواهیم شد، از سوی دیگر کادر پزشکی در این مدت فرسوده وخسته شده‌اند، بنابراین رعایت موارد بهداشتی یک ضرورت است و مردم باید همراهی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: معتقدم اگرچه مدیران و مسئولان اجرایی باید یک سری محدودیت‌ها را اعمال کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص داشته باشند، اما مهمترین مسئله برای اجرای این برنامه‌ها همکاری و همراهی مردم و رعایت این مسئله است. البته در این مدت بسیاری از اصناف و گروه‌ها که درآمد روزانه دارند و روزمزد هستند با مشکلاتی مواجه شده‌اند و دولت و نظام باید اقداماتی برای این قشر نیز داشته باشد تا مشکلات آنها نیز رفع شود.

نماینده مردم نهاوند تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا افرادی که با مشکلاتی در زمینه بدهی و چک مواجه هستند نیز مشکلات‌شان کمتر شود و معتقدم مجلس و دولت باید برای این موضوع تدابیر لازم را داشته باشند، اما باز هم تاکید می‌کنم که رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی که از سوی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، یک ضرورت است و باید به آن توجه شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر با پیک شدید بیماری در بسیاری از شهرها مواجه شده‌ایم و امیدواریم مردم پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند، چراکه انجام و رعایت این پروتکل‌ها به نفع همه است. برخی از اقشار نیز متاسفانه رعایت نمی‌کنند و بی‌توجه هستند و تازه زمانی که به بیماری مبتلا می‌شوند درک می‌کنند که چه بیماری سختی است و باید پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت نیز معتقدند که باید کمک‌های معیشتی بیشتری به ویژه به اقشار آسیب‌پذیر ارائه شود، گفت: درخواست ما از مردم نیز به ویژه افرادی که شرایط اقتصادی بهتری دارند، این است که پای کار آمده و در کمک‌های مومنانه مشارکت کنند. در بسیاری از شهرستان‌ها افراد خیر به مراکز درمانی کمک می‌کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به موقع و تشویق مردم به رعایت پروتکل‌ها گفت: طرح معیشتی که در مجلس تصویب شده است، می‌تواند کمک بزرگی برای اقشار آسیب‌پذیر باشد و امیدواریم دولت در این زمینه به سرعت عمل کند و کمک مربوط به دو ماهی هم که از تصویب این طرح گذشته، پرداخت کند.

وی ادامه داد: این طرح ۷ دهک جامعه را پوشش می‌دهد، سه دهک آن شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و مابقی که حدود ۴۰ میلیون هستند در دهک‌های بعدی قرار دارند و مبلغ ۶۰ هزار تومان براساس این طرح دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز