خبرگزاری کار ایران

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

بر گندزدایی اماکن عمومی باید نظارت شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۷۴۵

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در تمام پروتکل‌های بهداشتی تاکید بر گندزدایی سطوح مثل صندلی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، حتی نرده‌ها و صندلی‌های انتظار خطوط بی آر تی و مترو شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن فرهادی» معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت بهداشت در اماکن عمومی مثل مترو و اتوبوس، بیان کرد: در تمام پروتکل‌های بهداشتی تاکید بر گندزدایی سطوح مثل صندلی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، حتی نرده‌ها و صندلی‌های انتظار خطوط بی آر تی و مترو شده است. کماکان اینها باید گندزدایی شود و حتما به این موضوع نظارت شود.

فرهادی در مورد اینکه ضد عفونی اماکن عمومی گاهی به صورت مستمر انجام نمی‌شود، افزود: احتمالا توجه کمتری می‌شود، اما به هر حال در دستور کار نظارتی همکاران ما این مسائل قرار دارد و کماکان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و واحدهای صنفی که الان ارتباط زیادی با آنها داریم تاکید ویژه‌ای بر رعایت پروتکل‌ها دیده می‌شود و حتماً باید ضدعفونی سطوح و گندزدایی‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ضدعفونی کردن سطوح در اماکن عمومی امکان دارد که افراد با دست‌های آلوده دوباره موجب آلودگی در آن منطقه شوند، گفت: بر اساس این موضوع ما تاکید بیشتری بر رعایت بهداشت فردی داریم، یعنی اگر سطحی را نظافت و ضدعفونی کردیم، اگر آن سطح با فرد آلوده دیگر ارتباط برقرار کند، آلوده خواهد شد، بنابراین موضوع مهم این است که ما کمتر به سطوح دست بزنیم و در اولین فرصت دست‌ها را بشوریم و یا ضدعفونی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز