خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی

بیش از ۷ میلیون بچه ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی رهاسازی می شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۴۰۱

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: امسال بر اساس برآوردهای انجام شده، در حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع بچه‌ماهی در دریاچه های پشت سدهای استان رها سازی می‌‎شوند.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قریشی در تشریح این خبر افزود: این ماهی‌ها شامل کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور است که طبق برنامه مستمر سالانه در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تکثیر و بعد از طی ۵ ماه دوره پرورش و رساندن به اوزان ۵ تا ۱۵ گرم در منابع آبی استان رهاسازی می‌شوند.

قریشی با بیان اینکه در سال جاری نیز رهاسازی بچه ماهیان از نیمه اول مهرماه آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود با رهاسازی ۷.۷ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان در منابع آبی استان ، بیش از ۶۵۰۰ تن انواع ماهی صید و روانه بازارهای مصرف داخلی و استان‌های همجوار می شود.

وی ادامه داد: همچنین این امر در تثبیت اشتغال بیش از هزار خانوار صیاد در منابع آبی استان نقش بسزایی دارد.

قریشی تاکید کرد: از جمله منابع آبی مهم استان می توان به دریاچه پشت سد ارس ، سد ارس ۲ ، قیقاج ، سد حسنلوی نقده ، سد بوکان ، سد بارون ماکو ،آبگیرها و اب بندها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز