خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال صورت گرفت؛

کشف و ضبط 4 هزار و 200 راس احشام قاچاق در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۰۵۹

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ راس احشام به ارزش ریالی ۹۰ میلیارد ریال که قاچاقچیان قصد داشتند آنها را از کشور خارج کنند در آذربایجان‌غربی کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا سرهنگ بهمن رستمی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و ۲۰۰ راس احشام به ارزش ریالی ۹۰ میلیارد ریال که قاچاقچیان قصد داشتند آنها را از کشور خارج کنند در آذربایجان‌غربی کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: با توجه به قاچاق احشام در آذربایجان‌غربی ۷۶ پرونده قاچاق احشام تشکیل و ۱۱۷ نفر متهم نیز دستگیر شده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۹۴ دستگاه انواع خودرو نیز که در امر قاچاق احشام مورد استفاده قرار می‌گرفت، با تلاش ماموران انتظامی توقیف و به همراه متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

رستمی بیان کرد: مقابله با قاچاق احشام از جمله مهمترین برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی است زیرا به علت مرزی بودن آذربایجان‌غربی، بسیاری از افراد سودجو اقدام به قاچاق دام زنده به خارج از کشور برای کسب سود اقتصادی می‌کنند که این امر در افزایش قیمت بسیار موثر است.

به گزارش ایلنا، آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که سالانه صدها میلیارد ریال اقلام قاچاق در آن کشف می‌شود. طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز