خبرگزاری کار ایران

پیامک فعال‌سازی برنامه های بانکی را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۱۱۱

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شگرد جدید مجرمان سایبری برای بدست آوردن پیامک فعال‌سازی و ورود به اپلیکیشن‌های بانکی و مالی شهروندان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی، در گفت و گو با ایلنا، با اشاره توسعه اپلیکیشن‌های متعدد بانکی و مالی و تسهیل در نقل و انتقال وجه از طریق فضای مجازی گفت: استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی و مالی با توجه به سهولت و راحتی کار با آنها امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و این در حالی است که مجرمان سایبری نیز از این موضوع آگاهی داشته و تلاش می‌کنند از عدم آگاهی و توجه شهروندان به ملاحظات امنیتی در هنگام دسترسی به اینگونه برنامه‌ها سوء‌استفاده کرده و موجبات نفوذ به حساب‌های بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان را فراهم سازند.

وی افزود: مجرمان سایبری با ترفندهای گوناگون تلاش دارند تا به اپلیکیشن‌های بانکی و مالی شهروندان نفوذ پیدا کنند، برای نمونه در یکی از این شگردها، مجرم ابتدا با شهروند تماس گرفته و تحت عناوین مختلف نظیر اینکه "شما برنده شده‌اید" سعی می‌کند اعتماد وی را جلب کرده و در ادامه عنوان داشته برای دریافت وجه هدیه، یک کد از طریق پیامک ارسال می‌شود که باید آن را اعلام تا وجه مورد نظر واریز شود.

 نصرتی ادامه داد: این در حالی است که کد ارسالی برای شهروند، کد فعال سازی و ورود به یکی از اپلیکیشن‌های بانکی و مالی بوده و مجرم با ورود به این اپلیکیشن و مشاهده اطلاعات مالی، رمز دوم را نیز از شهروند درخواست کرده و پس از آن اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی می‌کند.

این مقام  انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان همیشه به خاطر داشته باشند کدهای فعال‌سازی و ورود به برنامه‌های مالی و بانکی محرمانه بوده و نباید آنها را در اختیار دیگران قرار دهند. ضمن اینکه برای واریز وجه به حساب آنان تنها اعلام شماره کارت کافی بوده و به هیچ عنوان نیازی به سایر اطلاعات بانکی نظیر کد فعال سازی، CCV2 و یا رمز دوم نبوده و هرگونه درخواستی مبنی بر دادن اینگونه اطلاعات کلاهبردارانه است.

 پلیس فتا از همه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز