خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

ترمیم دستمزد ۹۹ کارگران امکان پذیر نیست/برای تحویل خودروی دنا پلاس ثبت نام نکردم

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۱۹۴

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ترمیم دستمزد ۹۹ کارگران در شرایط کنونی کشور امکان پذیر نیست.

سید سلمان ذاکر در گفت و گو با ایلنا در باره ترمیم دستمزد ۹۹ کارگران گفت: ترمیم دستمزد ۹۹ کارگران کشور در شرایط کنونی کشور امکان‌پذیر نیست ولی تمام تلاش مجلس برای افزایش حقوق حد اکثری دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ است که بتواند شرایط معیشتی کارگران را در سال آینده بهبود بخشد.

وی افزود:متاسفانه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور دستمزد کارگران با افزایش حداقلی همراه بود که این افزایش و دستمزد دریافتی کارگران فقط کفاف هزینه های ۱۰ روز خانواده  را پوشش می دهد.

این عضو کمسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حق مسکن کارگران نیز در زمان مناسبی از سال اعمال نشد افزود :امسال با افزایش ۲۰۰هزار تومانی حق مسکن کارگران بعد از گذشت ۴ماه از سال متاسفانه ۸۰۰هزار تومان حق مسکن کارگران در حقوق دریافتی این قشر اعمال نشد و این مبلغ  از جیب کارگران رفت.

ذاکر همچنین بر لزوم رعایت عدالت اجتماعی و رفع تبعیض در حقوق دریافتی کارکنان شرکتی،پیمانی در مقایسه با کارکنان رسمی تاکید کرد و گفت: رفع تبعیض در حقوق و مزایای کارکنان رسمی و نیروهای شرکتی ضروری است که در این راستا قانون استخدام کشوری باید اصلاح شود.

 رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی  از تلاش برای رفع مشکل سیب صنعتی استان که در چندسال اخیر به یک مشکل تبدیل شده است،خبرداد و افزود: با پیگیری های انجام شده مبلغ خرید محصولات کشاورزی ازجمله سیب و گوجه فرنگی از کشاورزان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافت.

وی افزود:بیش از ۳٠ مکان برای دپوی بهداشتی سیب های صنعتی در نظر گرفته شده است.وبا پیگیری های انجام شده، ۱٠٠٠میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی در استان  اختصاص یافته است.

 ذاکر، تصریح کرد: رفع مشکل راههای مواصلاتی،احیای کارخانه های راکد،رونق گردشگری، احداث بزرگراه،احداث خط ریلی از  سرو به ترکیه،راه اندازی قطار سریع السیر ارومیه به تبریز در دستور کار است که در راستای عملیاتی شدن این برنامه ها قدمهای اولیه برداشته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تاکید براینکه دریاچه ارومیه قلب آذربایجان است، اظهار کرد: احیای کامل دریاچه ارومیه اولویت اساسی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه کشاورزی استان باید به سمت مدرنیته حرکت کند،اظهار کرد: باتوجه به مشکل کم آبی و در راستای احیای کامل دریاچه ارومیه باید نوع کشت در استان از محصولات پر آب بر به کشت محصولات کم آب بر و اقتصادی تغییر کند.

وی بابیان اینکه تکمیل سدهای نازلو و باراندوز در برنامه کاری بلندمدت قرار گیرد،تصریح کرد: نبایداجازه داد سهم بودجه ساخت این سدها به مرکز عودت داده شود بلکه تا احیای کامل دریاچه مراحل تکمیل این دو سد انجام شود و افتتاح و آبگیری آنها پس از احیای کامل دریاچه ارومیه انجام شود. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش  خبرنگار ایلنا در باره تحویل گرفتن  خودروی دنا توسط این نماینده از مجلس گفت: برای تحویل خودرو دنا ثبت نام نکرده ام فقط از مجلس خودروی پژو پارس مدل ۹۳ به صورت امانی برای مدت ۴ سال جهت رسیدگی به امور کاری تحویل گرفته ام. 

وی همچنین از اختصاص واکسن های آنفولانزا به نمایندگان مجلس اظهار بی اطلاعی کرد.

ذاکر در پایان گفت به دلیل سکونت خانواده ام در ارومیه جهت اسکان در تهران نیاز به تهیه مسکن مناسب داشتم و همین دلیل ودیعه ۲۰۰ میلیونی مسکن را دریافت کرده ام ولی نیازی به دریافت وام ۳۰۰ میلیونی مجلس نداشتم و دریافت نکرده ام.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز