خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت فروش کالای بدون شناسه در آذربایجان‌‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۱۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: برای جلوگیری از ورود کالاهای بی‌نام و نشان به کشور و خرید و فروش آن ممنوعیت خرید و فروش کالاهای بدون شناسه در استان صادر شد.

به گزارش ایلنا،غلامرضا بابایی بیان کرد: برای جلوگیری از ورود کالاهای بی‌نام و نشان به کشور که هیچ اطلاعاتی از تولید کننده آن در دسترس نیست و همچنین ممانعت از عرضه کالاهای قاچاق،کالاهای تقلبی و بی‌کفیت در بازار باید تمام کالاهای مورد عرضه در فروشگاه‌های کشور دارای شماره شناسه ثبت شده باشد و فروش کالاهای بدون شناسه ممنوع است.

وی افزود: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان داخلی لوازم خانگی، پوشاک و غیره فروشگاه‌ها و اصناف باید کالاهای موجود در فروشگاه خود را شناسه‌دار کنند در غیر این‌صورت کالای بدونه شناسه موجود در فروشگاه کالای قاچاق محسوب و مطابق قانون با خاطیان برخوردمی‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کالاهای وارداتی درگمرک و کالاهای تولید داخل توسط تولید کنندگان در مبدا کارخانه شناسه‌دار می‌شوند و فروشندگان هم کالاهای از قبل خریداری شده که دارای شناسه کالا نمی باشند را باید از طریق ثبت سریال کالا در سامانه کد شناسه دریافت کنند.

بابایی یادآور شد: امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی با دشمنان خود است و باید در این برهه حساس تولیدکنندگان، اصناف، تجار، دولت و ملت همانند 8 سال جنگ تحمیلی در کنار هم باشیم تا از این میدان نیز با سر بلندی عبور کنیم و فشار اقتصادی بیش از حد به مردم که سرمایه اصلی کشور هستند وارد نشود.

وی خاطرنشان‌کرد: فروش با قیمت آنلاین تخلف آشکار است و دریافت سود برای کالاها باید مطابق فاکتور خرید باشد نه استعلامی،مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی آن را از طریق تلفن شبانه روزی 124 ستاد خبری سازمان با ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز