خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان خبر داد:

پنج مورد اهدای عضو در آذربایجان غربی/ بیش از ۶۰۰ نفر در لیست انتظار دریافت کلیه

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۹۲۸

مدیرعامل انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری پنج مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

محمدی در گفت وگو با ایلنا، بیان کرد: در سال جاری تعداد پنج مورد اهدای عضو در استان انجام شده که پیوندهای کلیه در ارومیه انجام گرفته و کبد نیز به شیراز منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه از پنج مورد اهدای عضو سه نفر آقا و دو نفر زن هستند، تصریح کرد: ارومیه در سطح استان بیشترین تعداد اهدای عضو را همچون سال گذشته دارد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان خاطرنشان کرد: در میان اهدا کنندگان عضو در استان ، جوانترین مورد مربوط به نوجوان ۱۴ ساله و مسن ترین مورد مربوط به آقای ۶۲ ساله است.

محمدی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۱۳ مورد اهدای عضو انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر  بیش از ۶۰۰ نفر در لیست انتظار دریافت کلیه در استان وجود دارد.

وی یادآورشد:  فرهنگ سازی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جامعه و نهادها در اولویت برنامه های انجمن برای بیشتر کردن این امر خدا پسندانه در سطح جامعه است که تهیه کلیپ و فیلم کوتاه، برپایی نمایشگاه و واگذاری قطعه رایگان به اهدا کنندگان عضو در باغ رضوان از جمله اقدامات انجمن در نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در استان کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز