خبرگزاری کار ایران

پایان انتظار ۲۴ ساله؛

بیمارستان آیت‌الله خویی شهرستان خوی توسط رئیس جمهور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۵۰۵

بیمارستان آیت‌الله خویی به دستور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، سرانجام انتظار 24 ساله مردم خوی به سر آمد و بیمارستان آیت‌الله خویی پیش از ظهر امروز از طریق ویدئوکنفرانس و توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

ساخت و تکمیل بیمارستان خیرساز آیت‌الله خویی در دهه‌های گذشته به علت نبود اعتبارات مالی متوقف شده و روند پیشرفت کندی داشت اما با همت دولت، در سال 99 افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اساسنامه این بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی در زمینی به وسعت ۳۷ هکتار، اردیبهشت ماه سال ۷۱ به ثبت رسیده و موافقت ساخت این بیمارستان اردیبهشت ماه سال ۷۱ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

ساخت این بیمارستان از سال ۷۵ به همت مردم خیّر خویی آغاز شد و در این مدت پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت اما  در سال ۹۱ و با تعداد 295  تخت، برای تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی استان و از طریق دانشگاه به پیمانکار واگذار شده اما به دلیل کمبود منابع مالی روند احداث آن همچنان کند بود تا اینکه دولت سال گذشته با تزریق اعتبارات ویژه ای مصمم به اتمام این پروژه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در آیین افتتاح این بیمارستان گفت: با همدلی و وفاق توانسته ایم بیماری کرونا را در استان مدیریت کنیم.

جواد آقازاده با اشاره به پروژه های بیمارستانی در دست اجرای استان، افزود: در حال حاضر به ازای هر یک هزار نفر، 1.6 تخت بیمارستانی وجود دارد که با افتتاح پروژه های در دست اجرا سرانه تخت به ازای هر هزار نفر به 1.6 خواهد رسید.

وی اعلام کرد: این بیمارستان در 35 هزار متر مربع زیربنا و با اشتغالزایی 700 نفر امروز افتتاح می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز