خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ آغاز سال تحصیلی 99 در آذربایجان‌غربی نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۲۷۴

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۶۱۸ هزار دانش آموز در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، با نواخته شدن زنگ مهر سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم محمدی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در ارومیه اظهار داشت: ۶۱۸ هزار دانش آموز درآذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، با نواخته شدن زنگ مهر سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: امروز بالغ بر ۶۱۸ هزار دانش آموز آذربایجان‌غربی در 5 هزار و ۸۰ مدرسه، فرآیند آموزش را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۳۶هزار معلم و فرهنگی آذربایجان‌غربی نیز آموزش حضوری و غیر حضوری دانش آموزان را بر عهده دارند و امسال ۶۴ هزار دانش آموز پایه اول و ۵۲ هزار دانش‌آموز پایه هفتم در سطح استان مشغول تحصیل خواهند بود.

محمدی با بیان اینکه هفت کارگروه پروژه مهر برای بازگشایی مدارس از مدت‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کردند، یادآور شد: آموزش و سلامت دانش آموزان هر دو مهم است و برای نظام تعلیم و تربیت کشور اصل بر کلاسهای حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی ادامه داد: آموزش حضوری، شبکه‌های تلویزیون، بستر برنامه شاد و ارائه جزوات آموزشی به عنوان روشهای مختلف آموزشی در شرایط مختلف در این استان در نظرگرفته شده است.

این مقام مسوول عنوان کرد: خانواده‌ها آموزش و پرورش را یاری کنند تا در یک فضای آرام و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سال تحصیلی به خوبی طی شود.

محمدی اذعان کرد: برای آغاز سال تحصیلی سه سناریو در این استان تعریف شده‌ که شامل وضعیت سفید، زرد و قرمز  است.

وی اضافه کرد: در حالت سفید همه چیز عادیست و آموزش به صورت معمولی اتفاق خواهد افتاد اما در شرایط زرد دانش‌آموزان در کلاس‌هایی با  تراکم کمتر و با تمهیداتی که مدرسه انجام می‌دهد در مدارس حضور خواهند داشت و در شرایط قرمز آموزش به صورت کاملا مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی یک ضرورت دو طرفه است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای خانواده‌ها و دانش آموزان ضروری است و باید خانواده‌ها، دانش آموزان و بخشی را مسوولان مدرسه رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از لوازم بهداشتی شخصی و ماسک برای دانش آموزان یک ضرورت است، ادامه داد: سعی شده تا دانش آموزان با آرامش خاطر در مدارس حضور یابند.

به گزارش ایلنا، سال گذشته بیش از ۶۰۷ هزار دانش آموز در سطح آذربایجان‌غربی مشغول تحصیل بودند و این استان دارای پنج هزار و ۸۰ واحد آموزشی می‌باشد که از این تعداد سه هزار و ۶۵ مدرسه مربوط به مناطق  روستایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز