خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

ضرب و شتم محیط‌بان به دست شکارچیان متخلف در مراکان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۲۰۷

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در درگیری‌ بین شکارچیان متخلف با ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه مراکان این استان، یک محیط‌بان زخمی و یک متخلف دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، مهران نظری در تشریح این خبر گفت: یگان حفاظت محیط زیست مراکان شهرستان خوی ‌ظهر روز جمعه بالافاصله بعد از شنیدن تیراندازی های مکرر، راهی منطقه شدند.

وی افزود: طی عملیات بررسی و گشت زنی منطقه وسیع مراکان با سه شکارچی مواجه شدند که متخلفان مذکور بلافاصله بعد از اطلاع از حضور محیط بانان اقدام به درگیری و قصد فرار می‌کنند که در این حین با محیط بان حجت فهیم نیا درگیر می‌شوند.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: وقتی این متخلفان خود را در چنگال قانون می‌بینند، یکی از متخلفان از پشت سر چندین ضربه به سر، دست و پای محیط‌بان یاد شده وارد می‌کند که منجر به جراحت شده است.

نظری افزود: با هوشیاری محیط بانان منطقه یکی از شکارچیان که باسابقه بوده دستگیر و به همراه وی یک راس کل وحشی و یک قبضه سلاح ۲۷۰ ضبط و کشف شد.

وی اضافه کرد: پرونده متخلف دستگیر شده جهت سیر مراحل قضایی به دادگاه معرفی و ارجاع داده شده است.

نظری بیان کرد: محیط بان مصدوم نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت و هم اکنون وضعیت مطلوبی دارد.

به گزارش ایلنا، در منطقه مراکان ۲۸ گونه جانوری از ۱۲ خانواده در پنج راسته شناسایی شده‌ است که علاوه بر قوچ و میش اصیل ارمنی و کل و بز می‌توان به گونه‌های دیگری چون سیاه‌گوش، هامستر، روباه، شغال، انواع مار، خرگوش و پرندگان مختلف اشاره کرد.

منطقه مراکان در ۴۵ کیلومتری شمال‌شرقی خوی قرار دارد و جزو ۹۳ زیستگاه حیات وحش کشورمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز