خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

نگرانی والدین آذربایجان غربی از حضور دانش آموزان در مدارس /زیر ساخت های آموزش مجازی تکمیل نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۲۶۴

به‌رغم اینکه فقط چند روز تا آغاز سال تحصیلی جدید زمان باقی است اما بلاتکلیفی‌های موجود سبب گلایه مردمی شده است.

به گزارش ایلنا،مدارس استان  پس از شیوع کرونا به تعطیلی کشانده شد، متاسفانه نبود زیرساخت‌های مناسب، آموزش مجازی را برای دانش‌آموزان با مشکلات زیادی مواجه کرد که انتظار می‌رفت در سال تحصیلی جدید این مشکلات برطرف گردد و آموزش با کیفیت بهتری در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

اما تا این لحظه هیچ تصمیم گیری دقیق و گزارش کاملی از آخرین وضعیت آموزش در استان ارائه نشده است و در حالی که پیش بینی می‌شود روزهای آینده بازهم وضعیت نامناسبی را در استان شاهد باشیم اقدام چشمگیری در این حوزه انجام نگرفته است.

تجمعات مسئولان بدون رعایت فاصله گذاری در هفته دولت، مسافرت در ایام تعطیلات و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم در مراسمات عزاداری ممکن است موجب گسترش شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی شود که بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس به بدتر شدن این وضعیت دامن می‌زند و استان را با بحران جدی تری مواجه می‌سازد.

خانواده دانش آموزان با اظهار نگرانی از بازگشایی مدارس به حضور فرزندانشان در کلاس های درس اعتراض می کنند.

مادر دانش آموز ۹ ساله به خبرنگار ایلنا، گفت:از حضور پسرم در کلاس درس و مدرسه وحشت دارم از ۶ ماه پیش که کرونا شیوع پیدا کرده مراقب پسرم بودم و از حضورش در جمع دوستان و حتی خانواده جلوگیری کردم تا مبادا گرفتار  این بیماری شود

وی با بیان اینکه مخالف بازگشایی مدارس است افزود: سلامتی فرزندم را نمی توانم معامله کنم ترجیح می دهم امسال پسرم به مدرسه نرود و در سال های دیگر تحصیل خود را ادامه دهد.

پدر دانش آموزی ۱۵ ساله نیز می گوید: من یک کارگر ساده در یکی از کارخانه های ارومیه هستم خودم گوشی ساده دارم نمی توانم برای فرزندم گوشی هوشمند تهیه کنم.

وی ادامه می دهد: دولت و آموزش پرورش قبل از راه اندازی برنامه شاد باید زیر ساخت های سخت افزاری را مهیا می کردند تنها داتش آموزانی می توانند از برنامه شاد استفاده کنند که گوشی هوشمند داشته باشند وقتی من نمی توانم برای فرزندم گوشی هوشمند تهیه کنم ترجیح می دهم فرزندم ترک تحصیل کند و حداقل در کمک هزینه های خانواده کمک حالم باشد و به سر کار برود.

معلم پایه پنجم مدرسه ابتدایی یکی از مدارس ارومیه در گفتگو با ایلنا،گفت:در کلاس درس من ۳۵ دانش آموز حضور دارند من چگونه می توانم در کلاس ۱۵ متری فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنم.

وی افزود:برخی دانش آموزان به دلیل نداشتن گوشی هوشمند امکان حضور در کلاس های مجازی را ندارند برخی دانش آموزان نیز به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از آموزش مجازی بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه برنامه شاد باید از اینترنت رایگان بهره مند باشد افزود: دولت و آموزش پرورش باید زیر ساخت های آموزش مجازی در کشور را مهیا کنند تا ما معلمان با آسودگی خیال به آموزش دانش آموزان بپردازیم.

حسن زاده ناظم دبستان ابتدایی یکی از مدرسه های ارومیه نیز در گفت وگو با ایلنا، از عدم کنترل دانش آموزان در مدرسه سخن گفت و افزود: با توجه به تعداد بالای  دانش آموزان در مدرسه با  دوشیفت کاری در خدمت دانش آموزان هستیم یعنی در هر شیفت کاری حدودا ۲۵۰ دانش آموز در مدرسه حضور خواهند داشت که کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امکان ندارد.

حسن زاده از دغدغه معلمان برای حضور فیزیکی در مدارس خبر داد و افزود:سلامتی دانش آموزان و معلمان برای ما  اهمیت فراوانی دارد  اگر نیاز به حضور فیزیکی در مدارس باشد سلامتی هر دوقشر در خطر می‌افتد.

دانش آموز پایه دهم متوسطه به خبرنگار ایلنا گفت: کیفیت آموزش مجازی بسیار پایین است گاهی متوجه مطالبی که معلم در آموزش مجازی تدریس می کند نمی شوم ولی برای حفظ سلامتی خود و خانواده ام موافق آموزش مجازی هستم.

وی دلیل مخالفت خود در کلاس های حضوری را عدم وجود سرویس های بهداشتی جدا گانه و آبخوری در مدارس اعلام کرد و گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا باید موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم که متاسفانه زیر ساخت های مدارس ما به گونه ای است که امکان رعایت این موارد وجود ندارد.

به گزارش ایلنا،سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰ به جای اول مهر  از پانزدهم شهریور ماه شروع خواهد شد .

گزارش از:فرزاد صدقی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز