خبرگزاری کار ایران

هشدار دامپزشکی آذربایجان ‌غربی نسبت به شیوع تب سه روزه دامی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۴۳

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان ‌غربی با هشدار به دامداران در خصوص شیوع بیماری تب سه روزه دامی گفت: انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ مجوز بهداشتی است.

سیدامید خلیل زاده در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه «تب سه روزه دامی» یک بیماری عفونی ویروسی مختص گاو و گوساله و غیرقابل انتقال به انسان است، اظهار داشت: عامل  این بیماری از بندپایان و حشرات ناقل است و به طور فصلی انتقال و شیوع می‌یابد.

وی مهم‌ترین علائم ابتلای دام‌ها به این بیماری را تب و لرز، بی‌اشتهایی، افزایش ترشحات بینی و بزاق، کاهش ناگهانی تولید شیر و افت وزن دام، لنگش و سفت شدن مفاصل و عضلات و زمین‌گیر شدن دام‌ها برشمرد و تصریح کرد: حمل و نقل  دام‌های آلوده از یک منطقه به مناطق دیگر موجب شیوع بیماری می‌شود و باید از آن اجتناب شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان ‌غربی ادامه داد: ضدعفونی و سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها، نابودی محل تجمع حشرات مثل آب‌های سطحی اطراف دامداری‌ها و واکسیناسیون جمعیت دامی هدف و اطلاع رسانی فوری موارد مشکوک بیماری به ادارات دامپزشکی می‌تواند از  بروز خسارات احتمالی جلوگیری کند.

خلیل زاده خاطرنشان کرد: برای هرگونه اقدام به حمل و نقل دام، باید گواهی معتبر بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی را اخذ کرد تا سلامت جمعیت دامی منطقه، حفظ و صیانت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز