خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی؛

دستمزد پایین بزرگترین چالش کارگران در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۱۳

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی بزرگترین چالش کنونی کارگران کشور را دستمزد پایین و معیشت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مصطفی نژاد دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی در مراسم بزرگداشت روز کارگر که در سالن اجتماعات خانه کارگر ارومیه برگزار شد گفت: کارکران با مشکلات معیشتی فراوان روبرو هستند.

وی افزود: در حال حاضر دستمزد پایین و معیشت مهمترین چالش کارگران کشور است.

وی بر اصل سه جانبه گرایی در تعیین دستمزد کارگران تاکید کرد و گفت: انتظار داریم نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جلسات حضور پیدا کرده و سبد معیشتی و حق مسکن کارگران را مورد بازنگری قرار دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، گفت: امروز کدام مسئولی می‌تواند با ۱۲ میلیون تومان دستمزد و ۴ فرزند گذران زندگی کند که انتظار داریم کارگران بتوانند زندگی خود را با این حقوق بگذرانند؟

مصطفی نژاد تصریح کرد: تا دیروز آرزوی کارگران خرید منزل و ماشین بود که در حال حاضر این خواسته ها به خرید ماهانه چند کیلو گوشت تقلیل پیدا کرده است.

وی با انتقاد از واگذاری اختیارات افزایش دستمزد کارگران به مجلس گفت: در مسأله تعیین دستمزد کارگران باید حق سه جانبه گرایی رعایت شود اگر این امر به مجلس واگذار شود چگونه امکان رعایت این موضوع وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز