خبرگزاری کار ایران

با ابتکار کشاورز ارومیه‌ای صورت گرفت؛

کشت نوع جدید گیاه دارویی در ارومیه/ کاربرد میوه در متعادل سازی انسولین بیماران دیابتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۴۷۴

کشاورز ارومیه‌ای با کاشت گلخانه‌ای خربزه تلخ برای مصارف دارویی، پنجره‌ای جدید رو به تولید و اقتصاد گیاهان دارویی گشوده است.

به گزارش ایلنا، رضا شاحسین زاده با بیان اینکه این گیاه ارز آوری بسیاری برای کشور دارد، افزود: با حمایت جهاد کشاورزی استان شروع به کشت گلخانه‌ای این محصول کرده است که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

شاحسین زاده تصریح کرد: خربزه تلخ جزو گیاهان دارویی است که تمامی قسمت‌های گیاه در مصارف دارویی سنتی کاربرد دارد که بیشترین مصرف آن در متعادل کردن انسولین بیماران دیابتی است.

وی افزود: خربزه تلخ به عنوان میوه ای که دارای خواص سبزیجات است. این میوه حاوی طیف گسترده ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است و همچنین‌خواص بسیاری برای پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

به گزارش ایلنا،خربزه تلخ یکی از معروف ترین گیاهان آفریقا، آسیا و جزایر کارائیب است. این گیاه از خانواده کدوئیان بوده و از جمله گیاهان رونده نواحی نیمه گرمسیری و گرمسیری است و بیش از 300 سال است که کاربرد بسیار بالایی در طب سنتی و درمان بیماری ها در هند، اوکیناوای ژاپن و چین دارد.

این میوه خاص در اندازه کوچک و دراز دارای رنگ سبز روشن و تیره بوده و مزه تلخی دارد و با وجود خوراکی بودنش بسیار تلخ است به خاطر همین است که خربزه تلخ نامیده شده است.

خربزه تلخ انواع ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای عملکرد صحیح بدن را به خود اختصاص می دهد، اما گذشته از این مؤلفه های سالم، خربزه تلخ حاوی ترکیبات فعالی است که ممکن است به مقابله یا حتی بهبود برخی از رایج ترین بیماری های مزمن امروز کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز