خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۵ هزار تن شلیل از باغات آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۹۸

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اشتغال۱۹۰۰ نفر بهره بردار استان در تولید شلیل گفت: امسال بر اساس برآوردهای انجام شده ، ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن شلیل از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

به گزارش ایلنا، عزیز امانی با بیان این مطلب افزود: سطح کل زیر کشت شلیل در استان ۲۹۱۸ هکتار است که از این مساحت  ۲۴۸ هکتار بارور و ۶۷۰ هکتار غیر بارور است.

وی تصریح کرد: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استانهای کشور و از جمله کشور روسیه صادر می‌شود.

امانی خاطر نشان کرد: به ترتیب اولویت شهرستان های ارومیه ، میاندوآب ، مهاباد ، خوی ، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  با عنوان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از ۲۰ تیر ماه شروع می شود، اظهارکرد: مابقی محصولات نیز از نیمه دوم مرداد ماه برداشت آنها آغاز می‌شوند.

امانی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم میانگین عملکرد تن در هکتار تولید شلیل از باغات استان است، افزود: ارقام مغان  انجیری ، سانگولد و سانکینگ شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز