خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان به ایلنا خبر داد:

نیاز به گروه‌های خونی منفی/ دریافت ۱۵۰ واحد پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۵۹

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با بیان اینکه تنها در گروه های خونی منفی نیازمند دریافت خون هستیم، گفت: ۱۵۰ واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در استان دریافت شده است

مجتبی قهرمان رضائیه در گفت وگو با ایلنا بیان کرد: سالانه به طور متوسط ۱۹ هزار و ۳۲۶ واحد خون توسط مردم استان اهدا می شود.

وی با اشاره به اینکه هر واحد خون اهدایی می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد، تصریح کرد: در سال گذشته در ارومیه ۹۲۰۰ واحد خون اهدا شده است.

قهرمان رضائیه با اشاره به اینکه وضعیت ذخایر خونی در استان در وضعیت مطلوب است، اظهار کرد: تنها در گروه های خونی منفی نیازمند دریافت خون هستیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باشیوع ویروس کرونا میزان اهدای خون کاهش یافته این درحالی است که این ویروس از طریق خون منتقل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه اهدای پلاسمای خون توسط بیماران بهبود یافته کرونا باعث نجات سایر بیماران درگیر با این ویروس می شود، یاد آورشد: تاکنون ۱۵۰ واحد پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونا دراستان دریافت شده است.

قهرمان رضائیه ادامه داد: تمامی پایگاه های انتقال خون آذربایجان غربی در ارومیه، نقده، خوی، مهاباد میاندوآب در دو شیفت صبح وعصر آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز