خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد ؛

ضرورت مشارکت دامداران برای تسریع در روند اجرای پلاک کوبی/ وجود بیش از ۴میلیون راس دام در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۴۱۰

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم مشارکت همگانی دامداران استان برای تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا،رضا یوسفی رضایی در جلسه ساماندهی پلاک کوبی احشام استان که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: از تمامی دامداران اعم از عشایری ،روستایی و صنعتی درخواست می شود، بخاطر جلوگیری از ضبط دام‌های خود توسط ارگان‌های مسئول قاچاق کالا و ارز ، در اسرع وقت اقدام به پلاک کوبی احشام خود به منظور ثبت در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند.

یوسفی رضایی با بیان اینکه چهار میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۲۲ راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: با توجه به بالا بودن جمعیت دامی استان، مخصوصا دام سبک که اکثرا به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می شود، موجب کندی روند پلاک گذاری شده است.

وی تصریح کرد: نیاز است بازنگری و اصلاح روند پلاک کوبی به صورت پهنه به پهنه و روستا به روستا انجام گیرد و سازمان های مسئول  نیز با مجریان طرح همکاری های لازم را داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر افرایش اگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک کوبی دام ها ادامه داد: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظورتسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت‌های دهیاری‌ها ، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی ، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط از طرق مختلف اعم از حضور در روستاها ، تشکل‌های دامداری ، تهیه بنر ، بروشور و غیره انجام گیرد.

یوسفی رضایی خاطر نشان کرد: با توجه به‌ اتمام زمان پلاک کوبی ، دام‌های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال ، خرید و فروش ، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می شوند.

وی اضافه کرد: دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز های لازم را اخذ نمایند.

به گزارش ایلنا،تمامی هزینه های پلاک زنی ، پلاک 15 رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام است  و به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می شود ، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود و اتحادیه دامداران ، اتحادیه های عشایری ، اتحادیه دام و طیور ، صندوق بیمه کشاورزی و انجمن مایه کوبی استان به عنوان مجری این طرح در استان تعیین شده اند و نظارت بر فرآیند پلاک کوبی دام ها به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز