خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان:

صید انواع آبزیان در آذربایجان ‌غربی کاهش یافت /صید «شاه میگو» تقریبا به صفر رسید

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۰۷

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از کاهش صید انواع آبزیان در استان خبر داد.

محمدباقر قریشی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به وضعیت گونه‌های آبزی در سطح استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در دریاچه پشت سد ارس پُلدشت 144گونه انواع  آبزیان و شاه میگوی دراز آب شیرین که در دنیا منحصر به فرد است، صید می‌شود اما صید غیرمجاز به مثابه تهدیدی جدی این گونه‌های با ارزش را در معرض انقراض قرار داده است.

وی تصریح کرد: صید غیرمجاز، بلای جان صنعت شیلات استان است و از اواخر سال 93 تا اواخر سال 98 صید انواع آبزیان در استان از 4 هزار تن به 300 تن کاهش یافته و صید شاه میگو از 110 تن تقریبا به صفر رسیده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: با صادرات سالانه شاه میگو و انواع ماهیان استخوانی از استان به کشورهای آسیایی و اروپایی در حدود 5 میلیون دلار ارز وارد کشور می شد که این رقم به دلیل شیوع صید غیرمجاز در دریاچه پشت سد ارس در سال 98 به 500 هزار دلار کاهش یافته است.

قریشی ادامه داد: آذربایجان غربی صادر کننده محصولات آبزی بود اما با وضعیت فعلی به وارد کننده انواع آبزیان بدل شده است.

وی علت عمده شیوع پدیده صید غیرمجاز را ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و متولیان برخوردهای قانونی با متخلفان و متعرضان عنوان کرد و اذعان داشت: طرحی با نام "دریابست" برای کنترل صید غیرمجاز در پلدشت اجرا می‌شود که با اجرای این طرح زمینه احیای این دریاچه و رونق مجدد فعالیت شیلات و بهبود معیشت 470 صیادپلدشتی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز