خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان به ایلنا خبر داد:

حوادث حین کار موضوع بخشی از پرونده‌های مراجع کیفری آذربایجان غربی/ حوادث حین کار ماهیت کیفری ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۹۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد و هر سال در حال افزایش است.

مرتضی حاتمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد که هر سال در حال افزایش است.

حاتمی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده ها به لحاظ اینکه جرایم غیر عمدی هستند اصولاً ماهیت کیفری ندارند، افزود: تنها علت تشکیل این پرونده ها در دادسرا از بابت دیه جنبه کیفری پیدا می کند. 

این مقام قضایی در ادامه سخنان خود گفت: آمار نشان می دهد اینگونه حوادث کار رو به افزایش است و لازم است طرح قضا زدایی از پرونده های حوادث کار پس از بررسی و رفع مشکلات احتمالی به اجرا گذاشته شود.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سپس به تشریح این طرح و روش اجرای آن پرداخت و گفت : اجرای این طرح در جهت حمایت از کارفرمایان و حادثه دیدگان است تا درگیر مراحل قضایی نشوند و زودتر بتواند به حق و حقوق قانونی خود برسند و کارفرمایان نیز به عنوان متهم نباشند و زودتر به نتیجه برسند.

حاتمی تصریح کرد: اجرای این طرح در استان باعث می شود تراکم پرونده ها هم در دستگاه قضایی کاهش پیدا کند و اگر در صورت اعتراض طرفین پرونده به مراجع قانونی ارسال شود، پرونده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز