خبرگزاری کار ایران

جوانمرد به ایلنا خبر داد:

شنا در مناطق ممنوعه جان 4 نفر از هموطنان ارومیه‌ای را گرفت

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۵۹۶

رییس جمعیت هلال‌احمر ارومیه گفت: ۸۵ درصد از کسانی که غرق می‌شوند فنون و اصول شنا را بلد نیستند.

علی اکبر جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه از استقرار تیم امداد ونجات ساحلی خبر داد و گفت: براساس آمارهای غیررسمی حدود ۸۵ درصد از کسانی که دچار حادثه می‌شوند فنون و اصول شنا را بلد نیستند.

جوانمرد اظهار کرد: به دلیل افزایش دما مردم به منظور دوری از گرما شنا در دریاچه و آبگیرها و سدها را ترجیح می‌دهند که آشنا نبودن به فنون و اصول شنا باعث افزایش حوادث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوادث گزارش شده محدود به دریاچه نیست، گفت: با توجه به اعلام اخطارهای قبلی درباره خودداری از شنا در مناطق ممنوعه از جمله سدها، آبگیرها و رودخانه‌ها متاسفانه تعداد حوادث و تلفات در این مناطق بیشتر از دریاچه است.

جوانمرد آمار حوادث آبی اخیر شهرستان را بیش از 10مورد اعلام کرد و افزود: در طول تعطیلات عید فطر حوادث آبی مربوط به دریاچه ارومیه و منطقه باراندوز-اوصالو برای امدادرسانی به واحد امداد و نجات ساحلی اعلام شده بود که متاسفانه در این حوادث 4 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسول علت حوادث آبی را عدم توجه به اخطارهای نهادهای ذیربط برشمرد و تصریح کرد: شنا در مناطق ممنوعه و نا امن باعث ایجاد حوادث ناگوار می‌شود که مستلزم افزایش آگاهی عمومی در این خصوص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز