خبرگزاری کار ایران

سردار اصلانی خبر داد:

برخورد جدی با رانندگان حادثه‌ساز در ایام نوروز/کشف 14 تن انواع مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۴۹۷

فرمانده نیروی‌انتظامی استان آذربایجان‌‌غربی از کشف ۹۲ درصدی جرائم رایانه‌ای در استان خبر داد و گفت: بیشترین علل ارتکاب جرایم رایانه‌ای علت مادی، اخلاقی و انتقام‌جویی بوده است.

به گزارش ایلنا، فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت: کل عوامل امنیتی و انتظامی آذربایجان‌غربی از قبیل، سپاه، پلیس آگاهی استان، فرودگاه، مرزبانی، گمرک و انتظامی آذربایجان‌غربی در مجموع موفق شدند در طول 11 ماه گذشته 14 تن انواع مواد مخدر را در این استان کشف و ضبط کنند.

وی ادامه داد: عوامل انتظامی آذربایجان غربی در طول این مدت با تمام توان در جهت برخورد با هنجارشکنان اقدامات لازم را انجام داد و توانستند کارنامه خوبی به دست بیاورند.

اصلانی با بیان فراوانی موضوعات تماس با سامانه 110 اظهار داشت: پس از تصادف که بیشترین زمان پلیس بر آن اختصاص می‌یابد، جرائم عمومی مانند مزاحمت های خیابانی، نزاع و درگیری‌های خیابانی، سرقت، مواد مخدر، امور مالکی و ملکی، اختلافات خانوادگی، مزاحمت‌های اخلاقی و تهدید قرار دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود به اولویت‌های مهم فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فرهنگ رانندگی درست در آذربایجان غربی ارتقاء نیافته و همچنین میادین خیابان‌های این استان از استاندارد لازم برخوردار نیستند لذا بیشترین درگیری پلیس استان در بحث تصادفات است.

این مسئول جرائمی همچون، نزاع و درگیری‌های خیابانی، سرقت، امور مالی و ملکی، اختلافات خانوادگی، مزاحمت‌های اخلاقی، فقدانی و پیدایش و تهدید را از جمله سایر اولویت‌های مهم در حوزه ناهنجاری انتظامی استان عنوان کرد.

وی همچنین از کشف 92 درصدی جرائم رایانه‌ای در استان خبر داد و اظهار داشت: بیشترین علل ارتکاب جرایم رایانه‌ای علت مادی، اخلاقی و انتقام‌جویی بوده است.

اصلانی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 6 هزار و 391 کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان توسط نیروی انتظامی خبر داد و تصریح کرد: این میزان کشفیات مختص عوامل نیروی انتظامی استان بوده و در این راستا شاهد افزایش 86 درصدی کشفیات در استان هستیم.

وی همچنین از متلاشی شدن 93 باند موادمخدر در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: در راستای انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر شاهد افزایش هفت درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هستیم.

با تلاش ماموران انتظامی در ارومیه بیش از ۱۶ کیلوگرم مواد اولیه ترقه و ۴۹ هزار عدد مواد محترقه کشف و ضبط شده است.

سرهنگ صمدپور گفت: طی ۴۸ گذشته بالغ بر ۴۹ هزار انواع مواد محترقه غیر مجاز و ۱۶ کیلو گرم اکلیل که مواد اولیه ترقهجات دستساز است و سه باند مواد محترقه که اقدام به خرید و فروش و توزیع در سطح کلانشهر ارومیه انجام می دادند دستگیر و کشف و ضبط شد و تحویل مقامات قضایی شد.

وی گفت:در آستانه چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی با طراحی طرحی با عنوان طرح تشدید مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد محترقه در سطح کلان شهر ارومیه انجام دادیم که حاصل این طرح کشف بالغ بر ۱۹۵ هزار انواع مواد محترقه غیر مجاز که عمدتا از کشور های همسایه وارد کشور می شدند و در این خصوص ۲۷ نفر از قاچاقچیان و توزیع کنندگان و تولیدکنندگان مواد محترقه دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی در پایان در مورد پرونده آدم‌ربایی معاون بانک‌ملی شهرستان اشنویه گفت: در مورد این پرونده 6 نفر دستگیر شده بودند که با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شخصی دیگر بعنوان آدم ربا بوده است که پس از بررسی های بعمل آمده شخص مورد نظر پس از مدت ها حضور در خارج از کشور، طی 72 ساعت قبل در استان آذربایجان شرقی دستگیر شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌ غربی افزود: طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه یافته و پلیس در آمادگی کامل به سر می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز