خبرگزاری کار ایران

اشغال ۴۵ درصدی تخت های واحد های اقامتی آذربایجان غربی در تعطیلات نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۳۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت:با بیان اینکه ضریب اشغال تخت های واحد های اقامتی استان در تعطیلات نوروز ۴۵درصدی است گفت: آمار اقامت گردشگران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، مرتضی صفری با بیان اینکه، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳، حدود ۸۱ هزار و ۲۰۱ نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشتند گفت: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته  در استان۲۱ درصد افزایش داشته است.

صفری  افزود: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ... و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سراهای ادارات و ... اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمارهای اقامتی، بازدید از جاذبه‌‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود، ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته‌اند که نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته صفری،ضریب اشغال تخت‌ واحدهای اقامتی سطح استان در ایام نوروز ۴۵ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز