خبرگزاری کار ایران

احیای ۴۵ واحد تولیدی صنعتی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۰۵

مدیر عامل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی از احیای ۴۵واحد تولیدی صنعتی طی سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر شهسواری بیان کرد: در سال جاری ۴۵ واحد تولیدی که بدلیل رکود از چرخه تولید خارج شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و استان رتبه اول را در بین شهرک های صنعتی کشور درحوزه احیای واحدهای تولیدی راکد کسب کرد.

وی تصریح کرد: شهرک  تخصصی مبل به مساحت ۹۰هکتار در ایوغلوی خوی در صورت تامین امکانات اولیه در اسفند سال جاری افتتاح می شود.

شهسواری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرک های صنعتی آذربایجان غربی تثبیت مالکیت است، تصریح کرد: امسال با تلاش های که انجام شد ۷۰درصد از اسناد بالغ بر ۶۰۸هکتار به تعداد یک هزار و ۳۲۴واحد از اراضی شهرک ها صنعتی استان سند دار شدند.

به گفته وی، امسال ۴۹ واحد تولیدی و صنعتی با ۷ هزار میلیارد ریال در شهرکهای صنعتی استان وارد عرصه تولید شده اند.

وی با اشاره به اینکه بحث تکمیل زیر ساخت های شهرک های صنعتی یکی از برنامه های دولت است، اظهار کرد: حدود ۴۸پروژه عمرانی برای شهرک ها و نواحی صنعتی تعریف کرده ایم که نزدیک به ۱۷پروژه با اعتبار ۱۷۰میلیارد تومان  به مرحله بهره برداری و کلنگ زنی رسیده اند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مساحت شهرک های صنعتی استان ۲۵۰۰هکتار است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۷شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان داریم که در برای ۲۷شهرک زمین واگذار شده است.

وی یاد آور شد: ۱۴ خوشه صنعتی در آذربایجان غربی شناسایی شده که در حال حاضر،۴مورد از این خوشه ها که سنگ های تزیینی، گیاهان دارویی، بسته بندی عسل و محصولات باغی بامحوریت انگور و سیب به مرحله تشکیل انجمن فراگیر رسیده اند.

شهسواری یاد آور شد: ۹هکتار از اراضی شهرک های صنعتی آذربایجان غربی که معطل مانده بودند و در دست سرمایه گذاران بودند خلع ید شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز