خبرگزاری کار ایران

پروژه‌های جهاد آبرسانی شهرستان ارومیه از پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۴۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه، پروژه های جهاد آبرسانی با جدیت در سطح استان در حال اجرا هستند گفت: پروژه های تامین آب سرب روستاهای اردوشاهی و تکیه ارومیه از پیشرفت فیزیکی ۸۱درصدی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، محمداشرفی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه ها با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرا هستند، اظهار داشت: پروژه های تامین آب شرب روستاهای اردوشاهی و تکیه در شهرستان ارومیه از جمله این پروژه ها است که از ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه با هدف تامین آب شرب، در تلاش هستیم تا عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها به زودی به اتمام رسیده و در مدار بهره برداری قرار گیرند، افزود: در این پروژه، حفر یک حلقه چاه، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آبرسانی به طول ۶ کیلومتر، احداث مخزن هوایی ۱۰۰ متر معکبی و  ۵۳ فقره استاندارد سازی و نصب انشعاب آب عملیاتی شده است.

اشرفی گفت: با تامین و تخصیص اعتبار برای تکمیل و اتمام این پروژه، نیرو رسانی، تهیه و نصب کانکس سرچاهی، تجهیز، راه اندازی و عملیات حصارکشی نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی پروژه تامین آب شرب روستای «اشخل»شهرستان میرآباد را دیگر پروژه جهادآبرسانی در استان اعلام و اظهار کرد: این پروژه با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی خود را طی می کند و بصورت آزمایشی بهره برداری اولیه از آن نیز آغاز شده است.

 وی گفت: برای تامین آب شرب روستای اشکل، سه هزار و ۶۵۰ متر خط انتقال، دو کیلومتر شبکه توزیع، بهسازی دو‌دهنه چشمه و احداث مخزن ۶۰ متر مکعبی اجرا شده است. 

اشرفی اعتبار هزینه شده در این پروژه را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بهره برداری از این پروژه همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز و ۶۰ خانوار روستایی با ۲۵۰ نفر جمعیت از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از تداوم عملیات اجرایی پروژه آب رسانی ۱۷ روستایی احمدآباد شهرستان شاهین دژ خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه آب رسانی ۱۷ روستایی احمدآباد در قالب طرح جهاد آبرسانی، لوله گذاری شبکه آب روستای مامالو با طول ۵ هزار و ۷۷۸ متر آغاز شده است.

وی گفت: این پروژه که با هدف رفع محرومیت آبی روستاهای این منطقه طراحی شده است، تاکنون عملیات لوله گذاری در شبکه آب روستاهای ینگی آباد و احمدآباد به طول۲۰هزار و۶۵۹ متر به پایان رسیده و قسمت‌هایی از شبکه آب در روستاهای عباس بلاغی، قشلاق بختیار و آغچه مسجد به طول۶۹۰ متر اجرا گردیده است.

اشرفی تصریح کرد: این پروژه با کارفرمایی شرکت آب و فاضلاب و اجرای قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در حال انجام است و انتظار می‌رود با اتمام آن، مشکلات آب شرب در ۱۷روستای مجتمع احمدآباد برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اجرای دو مخزن ۳۰ مترمکعبی در روستای کچل آباد شهرستان میرآباد و یک هزار متر مکعبی شهدای ژاله سردشت را از دیگر پروژه های جهادآبرسانی در استان عنوان کرد و افزود: مخزن ۳۰ مترمکعبی روستای کچل آباد شهرستان میرآباد از ۶۰  درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و با  ۸ میلیارد ریال اعتبار از‌محل اعتبارات محرومیت زدایی و مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرا است.

وی گفت: عملیات اجرایی مخزن یک هزار مترمکعبی شهدای ژاله سردشت نیز با ۵ میلیارد ریال اعتبار مراحل پایانی خود را سپری می کند که با اتمام آن، آب شرب ۱۹ روستای محور باسک کولسه تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز