خبرگزاری کار ایران

ضرورت ثبت نشانی محل زندگی در صورت جابجایی در سامانه ثبت احوال

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۲۶

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: شهروندان در صورت جابجایی و تغییر محل زندگی، نشانی جدید خود را در سامانه تغییر نشانی در پایگاه اطلاع‌رسانی ثبت احوال ثبت کنند؛ چراکه خدمات دستگاه‌های مختلف نیز بر اساس نشانی ثبت شده در این سامانه ارائه می‌شود.

سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با توجه به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کدپستی و آئین‌نامه مربوط به آن که مصوبه جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است؛ تمامی افرادی که آدرس محل سکونتشان تغییر می‌کند باید به سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا از طریق سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir مراجعه و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را  از این طریق انجام دهند تا از هرگونه مشکل احتمالی در ارائه خدمات به آنها جلوگیری شود.

احمدی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان است و با توجه به آثار مهم ثبت نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال کشور تلاش شده شرایط تسریع و تسهیل این امر برای شهروندان فراهم شود.

مدیر کل ثبت  احوال استان یادآور شد: مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر کند یا ثبت نشده باشد، می‌بایست به منظور تسهیل در این امر و کاهش رفت و آمدها و جلوگیری از مشکلات در ارائه خدمات در آینده، نشانی جدید خود را در سامانه تغییر نشانی در پایگاه اطلاع‌رسانی ثبت احوال ثبت کنند چراکه خدمات دستگاه‌های مختلف نیز براساس نشانی ثبت شده در این سامانه ارائه می‌شود و دستگاه‌ها نیز موظف هستند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمت را از سازمان ثبت احول دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به قانون ملاک نشانی افراد برای برخورداری از خدمات اداری و دولتی، نشانی ثبت شده در پایگاه سازمان ثبت احوال خواهد بود و برای هر فرد ایرانی در کنار کدملی وی آخرین نشانی ثبت شده در سامانه استعلام و ملاک عمل قرار می‌گیرد.

احمدی تصریح کرد: از این رو برای جلوگیری از هرگونه اختلال در خدمات، شهروندان باید آخرین نشانی خود را ظرف مدت ۲۰ روز به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز