خبرگزاری کار ایران

طی ۴ ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت؛

ثبت نام بیش از ۳۵۰ نفر برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۹۱

مدیر کل صنعت معدن تجارت آذربایحان غربی گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۳۵۳ نفر به صورت مستقل جهت استفاده از مشاغل خانگی در استان ثبت نام کردند.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۴ ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۳۵۳ نفر به صورت مستقل جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام کردند گفت:بیشترین تعداد مربوط به حرفه خیاطی با ۱۸۸ نفر و قالیبافی با ۱۵۲ نفر است.

وی افزود: همچنین در این مدت تعداد ۶۰ واحد متقاضی پشتیبانی با حجم اشتغال زایی نزدیک به ۳۶۰ نفر ثبت شده است که از این تعداد ۱۷ واحد مورد بازرسی مشترک با اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و ۱۵ واحد نیز توسط اداره صمت مورد بازرسی قرار گرفته است.

سرتیپی در ادامه با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغالزایی در استان مربوط به واحد های صنفی است تصریح کرد:در حال حاضر تعداد ۱۹ هزار و ۲۱۶ فقره پروانه صنفی در چهار گروه تولیدی،توزیعی،خدماتی و خدمات فنی صادر شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی،همچنین طی این مدت برای تسهیل در صادرات و واردات ۵۱۲ فقره کارت بازرگانی صادر و تمدید شده است که در بخش کارت های پیله وری این تعداد ۱۸۴ فقره و مرزنشین ۲ هزار و ۴۲۶ فقره بوده است.

به گفته سرتیپی، برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور نیز در این مدت ۱۸۱ فقره ارز تخصیص پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز