خبرگزاری کار ایران

برداشت گیلاس از باغات اشنویه آغاز شد/ پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن گیلاس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۲۰۹

مدیر جهادکشاورزی اشنویه با بیان اینکه برداشت گیلاس از باغات شهرستان آغاز شده افزود: پیش بینی می شود ۲ هزار تن گیلاس از باغات برداشت شود.

به گزارش ایلنا،محمد امین بایزیدی با بیان اینکه برداشت گیلاس از باغات شهرستان اشنویه آغاز شده است گفت: متاسفانه به دلیل سرمازدگی برداشت گیلاس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود:سطح زیر کشت این محصول به ۸۱۸ هکتار رسیده که از این میزان ۴۹۸ هکتار بارده و ۳۲۰ هکتار غیربارده است.

بایزیدی گفت:به طور میانگین از هر هکتار باغ بارور این شهرستان، هشت تُن محصول برداشت می‌شود  و این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌و هوایی مستعد کشت گیلاس است.

مدیر جهادکشاورزی اشنویه ادامه داد:ارقام گیلاسی که در اشنویه کشت می شود، شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع گیلاس مزه و کیفیت عالی و خواهان زیادی دارد.

بایزیدی با اشاره به اینکه  برداشت گیلاس از خرداد ماه در این شهرستان آغاز می شود گفت: روند برداشت گیلاس  ۳۵ الی ۴۵ روز طول می کشد.

به گفته بایزیدی روزانه  بیش از هفت هزار نفر به صورت مستقیم در فصل برداشت گیلاس مشغول به کار می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز