خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کم‌فروشی؛ بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۶۷

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی در آذربایجان غربی، کم‌فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم برای اطلاع‌رسانی در خصوص قیمت، وزن چانه، ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره است.

امید زینالی‌اصل در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه  سرانه مصرف آرد استان از میانگین کشوری بالاتر است گفت:لازم است تا مشکلات صدور پروانه آرد و نان در استان توسط اتحادیه‌ها حل شود.

وی افزود: در مناطقی که آرد خام روستایی توزیع می‌شود در صورت بالای یک هزار نفر بودن جمعیت منطقه می‌توانند برای تبدیل به واحد نانوایی اقدام کنند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در باره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان افزود: عدم سودآور بودن پخت نان برای نانوایی ها باعث شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالی که برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی در آذربایجان غربی، کم‌فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع‌رسانی در خصوص قیمت، وزن چانه، ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره است.

زینالی با تاکید بر آموزش کارگران نانوایی‌ها تصریح کرد: آموزش لازمه ارتقای کیفی است ولی امسال در شهرستان‌ها موفق به برگزاری دوره‌های آموزشی نشدیم و سه دوره در مرکز استان تاکنون اجرا شده است.

وی در باره نمونه‌برداری از واحدهای تولید نان و آرد در استان بیان کرد: بازرسی‌ها به صورت مداوم در استان ادامه دارد و نمونه‌برداری از کیفیت آرد مصرفی به صورت مستمر انجام می‌شود.

زینالی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون انتزاع، اخیرا نظارت بر نانوایی‌ها نیز به بازرسان قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در جهاد کشاورزی استان‌ها واگذار شده است .

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز