خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

انتخابات تکواندو عادلانه و سالم بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۹۵۵

برخلاف برخی اظهار نظرها درباره مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون تکواند، دبیر هیأت تکواندوی آذربایجان غربی معتقد است این انتخابات سالم و عادلانه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه،حدود۲۰ روز گذشته یعنی در ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو برگزار شد و هادی ساعی در رقابتی نفس‌گیر رقیب خود پولادگر را پشت سر گذاشت و به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب شد.

هادی ساعی که پرمدا‌ل‌ترین ورزشکار ایرانی در ادوار المپیک است در این انتخابات ۲۹ رای از ۵۶ رای مجمع را به خود اختصاص داد و پولادگر که به مدت ۲۱ سال عنان فدراسیون تکواندو را در اختیار داشت با کسب ۲۶ رای رقابت را به ساعی واگذار کرد.

اما پس از گذشت ۴ روز از برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو، رئیس هیأت تکواندو استان زنجان مدعی شد که هادی ساعی نتوانسته آرای لازم را به دست بیاورد و باید انتخابات دوباره برگزار شود.

رئیس هیأت تکواندوی زنجان مدعی است ؛بر حسب اساسنامه مجامع انتخاباتی، رئیس منتخب باید نصف به علاوه یک رأی به دست بیاورد. و چون در مجمع فدراسیون تکواندو ۵۷ نفر حاضر بودند و رئیس جدید باید ۲۹.۵ و در واقع ۳۰ رأی می‌آورد. پس باید  هادی ساعی  از مجمع، ۳۰ رأی می‌گرفت.

این در صورتی است که شکوه فر معاون وزیر ورزش در این انتخابات شرکت نکرد و رای خود را به صندوق نینداخته است.

در این رابطه مهدی قربانی، دبیر هیات آذربایجان غربی در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه انتخابات عادلانه و سالم بود گفت:اگر برخی دوستان به انتخابات اعتراض دارند باید همان روز اعتراض خود را بیان می‌کردند.

قربانی افزود: انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو انتخابات سالمی بود و هادی ساعی با کسب ۲۹ رای از ۵۶ رای مجمع به صورت قانونی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب شد.

وی افزود: با توجه به اینکه  شکوه‌فر، معاون وزیر ورزش در این رای گیری شرکت نکرد رای وی به عنوان آرای باطله حساب می شود ولی برخی دوستان انصراف شکوه فر را به حساب رای ممتنع گذاشتند و این شائبه را در انتخابات تکواندو بوجود آوردند.

دبیر هیأت تکواندوی آذربایجان غربی با بیان این که باید قدردان زحمات ۲۱ ساله پولادگر باشیم گفت: شکی نیست که پولادگر معمار تکواندوی ایران است ولی به هر حال تغییر لازمه پیشرفت است.

وی افزود:هادی ساعی نیز اسطوره تکواندوی ایران بوده و با کسب سه مدال رنگین المپیک یکی از قهرمانان و افتخارات ورزشی کشور محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه وزارت کشور از دو هفته قبل تاکنون رای در مورد ابطال یا تایید انتخابات تکواندو صادر نکرده است گفت: متاسفانه تکواندوی کشور با داشتن رزومه عالی  فعلا بلاتکلیف مانده است.

دبیر هیأت تکواندوی آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: اگر فدراسیون جهانی تکواندو متوجه دخالت دولت در انتخابات فدراسیون  شود حتماً تکواندو جمهوری اسلامی ایران را تعلیق خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز