خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

لزوم توسعه رشته‌های طراحی مد و لباس در دانشگاه‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۵۰۷

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: ما از وزارت ارشاد درخواست داریم شرایطی فراهم شود تا هر قومی بتواند به‌راحتی زبان مادری و فرهنگ اصیل خود را بیاموزد و در همین راستا به توسعه رشته‌های مختلف همچون طراحی مد و لباس در دانشگاه‌ها نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس ، در آیین‌ تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی که ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، گفت: فردی که عهده‌دار مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود، در واقع سیاست‌های رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه فرهنگی عمومی، رسانه و هنر را عهده‌دار می‌شود.

وی افزود: مدیریت فرهنگ و ارشاد باید بر عهده کسی باشد که مبانی دینی را خوانده باشد و هم باید مبانی غرب را به خوبی بشناسد، چراکه اگر تفکرات غرب را نشناسد، نمی‌تواند مبانی دین را در بین این میزان از تفکرات صیانت کند.

ذاکر با اشاره به مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد در استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب خاطرنشان کرد: ما باید در مقابل شبیخون فرهنگی به‌نحوی بارآورده شویم که قدرت مقاومت و ایستادگی داشته باشیم، چراکه ایران با قومیت‌ها و ادیانش ایران است، نه با فرهنگ ایثار و شهادت.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مقابل فرهنگ غرب بایستیم، باید به فرهنگ اصیل قومیت‌ها و ادیان که از اجدادیان به دستمان رسیده است، تکیه کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از وزارت ارشاد درخواست داریم شرایطی فراهم شود تا هر قومی بتواند به‌راحتی زبان مادری و فرهنگ اصیل خود را بیاموزد و در همین راستا به توسعه رشته‌های مختلف همچون مد و لباس در دانشگاه‌ها نیاز داریم.

وی ادامه داد:‌ ما باید فرهنگ انقلاب، ایثار و شهادت و آداب و رسوم خود را بازپس گرفته و تقویت کنیم و آن زمان است که خواهیم دید، خردورزی تفکرات غربی در مقابل اسلام هیچ خواهد بود، درخواست ما از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تلاش در راستای تقویت این فرهنگ است.

وی در پایان سخنان خود به مشکلات اصحاب رسانه همچون حقوق ثابت خبرنگاران، مسکن و بیمه نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز