خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

گلایه شهروندان پلدشتی از نبود پزشک متخصص در تنها بیمارستان شهر/ طی۷۰ کیلومتر راه برای انجام یک سونو‌گرافی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۰۹۸

باوجود تجهیز بیمارستان پلدشت در استان آذربایجان غربی به امکانات روز در ماه‌های اخیر، اما متاسفانه کمبود و یا نبود پزشک متخصص در بسیاری از بخش‌های این بیمارستان باعث نارضایتی شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پلدشت شهرستانی مرزی در شمال آذربایجان‌غربی است که به خاطر هم‌مرزی با دو کشور آذربایجان و ترکیه،توریست پذیر بوده اما به دلیل کمبود پزشک متخصص با مشکلات زیادی روبرو است. به طوری که مردم شهرستان پلدشت مجبورند علاوه بر رنج بیماری، رنج نبود برخی از امکانات و یا کمبود پزشک متخصص را نیز تحمل کنند.

 بیمارانی که به خاطر نبود تجهیزات و یا کمبود پزشک متخصص مجبور به طی مسافت طولانی پلدشت تا سایر شهرستان‌های همجوار می شوند و  یا بخاطر ضعف در ارائه خدمات به موقع  جان خود را از دست می دهند.

حامد افشاری، یکی از شهروندان پلدشت در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه  شهرستان پلدشت از امکانات زیرساختی متوسطی برخوردار است افزود: متاسفانه  به خاطر نبود پزشک متخصص در پلدشت توانایی استفاده از این امکانات متوسط در این شهرستان هم وجود ندارد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان اظهار داشت: آیا جان مردم پلدشت برای مسئولان استانی ارزش ندارد؟

طی مسیر ۷۰ کیلومتری برای انجام سونوگرافی

مهسا پور محمود، یکی دیگر از شهروندان پلدشتی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: تنها بیمارستان شهر فاقد پزشک متخصص در اغلب حوز ه‌های پزشکی  است . این بیمارستان فقط پزشک متخصص کودکان و زنان دارد. چندی پیش برای انجام سونوگرافی به بیمارستان مراجعه کردم اما طبق اطلاعیه‌ای که در بیمارستان جایگاه نوبت دهی درج شده، اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی هیچ بیماری پذیرش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان برای یک سونوگرافی و یا حتی یک رادیولوژی ساده باید حداقل ۷۰ کیلومتر مسیر را طی کرده و به شهرستان همجوار بروند در حالی که امکانات و تجهیزات این بخش را در اختیار دارند و تنها به خاطر نبود پزشک از این نعمت محروم هستند.

وی با انتقاد از ازدحام در صف های نوبت دهی ویزیت بیماران گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تجمع مردم برای نوبت دهی خطر شیوع این بیماری افزایش می‌یابد.

پور محمود بیان کرد: با این شرایط کمبود پزشک و نبود پزشک متخصص در این شهرستان بیماران بد با مراجعه به بیمارستان این شهر با در بسته روبرو می شوند و مجبورند یا درد بیماری را تحمل کرده  یا برای معالجه  به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

بیشتر شهروندان پلدشتی معتقدند مراجعه به شهر‌های همجوار علاوه بر هزینه‌های اضافی،خطرات جاده ای را نیز بر خانواده  بیماران تحمیل می کند.

مسئولان استانی به موضوع کمبود پزشک رسیدگی کنند

امام جمعه پلدشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پلدشت درباره نبود پزشک متخصص در این شهرستان، گفت: ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه اهداف مهم نظام سلامت هر کشوری است و در قانون کشورمان تاکید جدی بر سلامت مردم و شهروندان شده است.

حجت الاسلام وحید طالبی تصریح کرد: کمبود و یا نبود پزشک متخصص در زمینه هایی که نیاز اساسی جامعه به شمار می رود، در شهری که بیش از 11 هزار نفر جمعیت دارد ، قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه در سطح شهرستان و استان نسبت به تأمین پزشک متخصص برای شهرستان پلدشت اقدام کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع را حل و فصل کنند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

          پاسخ قانع کننده‌ای از سوی مسئولان دریافت نکردیم

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدشت هم با بیان نبود پزشک متخصص در برخی زمینه‌ها، گفت: مطالبه مردمی در این خصوص به حق بوده و از نزدیک مشکلات مردم را لمس می‌کنیم.

مهدی شاهی در گفت و گو با ایلنا، تصریح کرد: پیگیر این مطالبه مردم هستیم ولی متاسفانه پاسخی قانع کننده ازسوی مسئولان مربوطه دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: مسئولان استانی، توجه ویژه‌ای به درخواست مردم پلدشت داشته باشند تا مردم این منطقه نیز در کنار امنیت از ساده ترین حق خود یعنی امکانات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز