خبرگزاری کار ایران

به دلیل خشکسالی صورت گرفت؛

تبدیل مجتمع ۲۰۰۰ هکتاری پرورش ماهیان گرمابی فسندوز به پرورش آرتمیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۰۵۷

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: مجتمع ۲ هزار هکتاری فسندوز برای پرورش ماهیان گرمابی ایجاد شده بود که به دلیل خشکسالی و شرایط خاص بوجود آمده و به دلیل اهمیت آرتمیا در دنیا، تبدیل به محل پرورش آرتمیا شد.

محمدباقر قریشی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به تبدیل مجتمع ۲ هزار هکتاری پرورش ماهیان گرمابی به پرورش آرتمیا در دشت فسندوز گفت:با توجه به مطالعات انجام گرفته، سالانه در هر هتکار از استخر خاکی پرورش آرتمیا در این مجتمع ۱۰۰ کیلو تخم آرتمیا و یک تن نیز بیومث آرتمیا تولید می شود.

قریشی افزود: آرتمیا در حال حاضر بهترین منبع تغذیه صنعت پرورش میگو و ماهیان خاویاری به همراه ماهیان زینتی در کشور به شمار می رود و در بخش صنعت پرورش میگو تنها منبع تغذیه بوده و تاکنون جایگزینی برای آرتمیا پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه نیاز سالانه امروز ایران به آرتمیا ۲۵ تن است، اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد این میزان از خارج تأمین می‌شود که با بهره برداری اصولی از دشت فسندوز نه تنها نیاز کشور تأمین می‌شود بلکه می‌توان صادرات و ارز آوری خوبی عاید کشور کرد.

قریشی تصریح کرد: در حال حاضر بسترهای لازم برای سرمایه گذاری مطمئن در زمینه پرورش، تکثیر و تولید آرتمیا به روش مصنوعی در مجتمع دو هزار هکتاری دشت فسندوز فراهم شده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: سعی بر این است در یک برنامه میان مدت و بلند مدت و جذب سرمایه‌گذار و مشارکت در تولید در قالب الحاقیه ماده ۲۷ و روش‌های دیگر واگذاری اراضی، سطح مزارع تولید آرتمیا در این مجتمع به ۲ هزار هکتار برسد.

وی گفت: با تحقق این مهم شاهد تولید بیش از دو هزار تن بیومس آرتمیا و بیش از ۲۰۰ تن سیست آرتمیا خواهیم شد و برای حدود ۲ هزارنفر به طور مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم  اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز