خبرگزاری کار ایران

نانوایی‌های آذربایجان‌غربی بیش از ۱۹ میلیارد ریال جریمه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۲۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف در نانوایی‌های این استان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

به گزارش ایلنا،غلامرضا بابایی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۵۳ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان در استان انجام و یک هزار و ۸۵۸ فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شد.

وی افزود: هم اکنون در استان چهار هزار و ۸۴۲ واحد نانوایی مشغول فعالیت هستند که آرد مورد نیاز این واحدها به ۲ روش یارانه ای یک و یارانه ای ۲ تأمین و توزیع می‌شود و سرانه آرد مصرفی حسب نیاز مناطق مختلف در استان متفاوت است.

بابایی اضافه کرد: سهمیه آرد نانوایان در استان متناسب با پراکندگی واحدهای پخت نان و سرانه تعیین شده تأمین می‌شود و بطور میانگین سرانه آرد مصرفی استان ماهانه برای هر نفر تقریباً ۹،۵ کیلوگرم در ماه است و تخصیص آرد شهرستان ها و بخش های روستایی استان نیز متناسب با آمار جمعیت آن شهرستان و یا بخش تأمین و بین نانوایان مستقر و فعال توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: نانوایان باید مطابق قانون نظام صنفی آرد دریافتی را در همان شهرستان و یا بخش پخت و توزیع کنند و این واحدها حق فروش آرد را ندارند و ملزم به پخت سهمیه تحویلی هستند و باید در زمان مشخص شده از سوی اتحادیه های نانوایی اقدام به پخت و در زمان مقرر به کار خود پایان دهند.

رئیس سازمان صمت استان تصریح کرد: افزایش قیمت نان در استان در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان که متشکل از ادارات و اتحادیه های استانی به ریاست معاون استاندار مصوب و جهت اجرا به اتحادیه های نانوایان و جهت نظارت بر رعایت قیمت های مصوب به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت ابلاغ می شود.

بابایی اضافه کرد: همچنین در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان که در محل استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، مصوب شد برای ترمیم سهمیه آرد مورد نیاز شهرستان ها ۵۰۰ تن آرد ترمیمی با در خواست و تأیید فرمانداران در اختیار شهرستان ها قرار گیرد.

بابایی تأکید کرد: هم وطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از سوی واحدهای صنفی و غیرصنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری به واحد ستاد خبری سازمان در ارومیه و ادارات صمت شهرستان های با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز