خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان خانه کارگر کشور و استان آذربایجان غربی ؛

خانه کارگر خوی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۰۶

با حضور حسن صادقی معاونت دبیر کل، سعید مصطفی نژاد دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین شهرستانی و فعالان کارگری، شعبه خانه کارگر خوی در آذربایجان غربی افتتاح شد

به گزارش ایلنا، در این مراسم  حسن صادقی معاونت دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه خانه کارگر هیچگاه دولتی نبوده و نخواهد بود و تشکلی ولایتمدار و مدافع حقوق صنفی نیروی کار کشور است، ادامه داد: امروز خانه کارگر سراسر کشور نزدیک به دو میلیون عضو رسمی کارت‌دار دارد و قوی‌ترین تشکل کارگری کشور است و در راستای احقاق حقوق صنفی نیروی کار کشور همواره در مقابل دولت‌ها ایستاده و با وزارت کار تضاد داشته و تاکنون بیشترین هزینه‌ها را پرداخته است.

 معاون دبیر کل خانه کارگر  رمز موفقیت خانه کارگر را در حفظ استقلال آن دانست و گفت: برای رشد و پویایی تشکیلات باید به سه مؤلفه اصلی؛ اتحاد کارگران، مدیریت توانمند و استقلال فکری توجه شود که خوشبختانه خانه کارگر آذربایجان غربی در همین مسیر گام برداشته و همواره در همه زمینه‌ها موفق بوده است

صادقی با اشاره به موفقیت‌های خانه کارگر آذربایجان غربی آن را ناشی از وحدت و همدلی و صمیمیت دبیر و هیئت اجرایی دانست و اظهار امیدواری کرد که اعضای هیئت اجرایی بیشتر در خانه کارگر و در کنار دبیر اجرایی حضور یابند تا گام‌های ارزشمندتری در جهت خدمت به جامعه شریف کارگری برداشته شود.

صادقی با اشاره به مدیریت خوب دبیر اجرایی خانه آذربایجان غربی و تشکر از اقدامات وی در راه اندازی این شعبه و تلاش در راستای توسعه تشکیلات اظهار داشت: همچنین دفاتر خانه های کارگر شهرستان های میاندوآب و مهاباد در آذربایجان غربی با تلاش های دبیر اجرایی خانه کارگر استان به دقتی نمایندگی ارتقا پیدا کردند.

وی افزود: با تاسیس و آغاز به کار خانه کارگر خوی شمار خانه‌های کارگرفعال در کشور به ۶۴ و در آذربایجان غربی بعداز ارومیه و مهاباد به ۳ خانه کارگر رسید

در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه آذربایجان غربی با اشاره به نقش کارگران به عنوان بازوی جهش تولید و نیروی مولد جامعه گفت: کارگران یکی از مهمترین طبقات اجتماعی و اقتصادی کشور به‌شمار می‌روند که مستحق توجه بیشتر هستند.

سعید مصطفی نژاد آغاز توسعه دفاتر خانه کارگر را در راستای اتحاد و یکپارچگی نیروی انسانی در یک مجموعه واحد و گسترش فرهنگ کار سالم عنوان کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی شعبه خانه کارگر خوی عضوگیری و ارائه خدمات رایگان به کارگران و خانواده‌هایشان است.

وی با بیان اینکه کارگران ابزار توسعه در هر کشور هستند که چرخ سازندگی و اقتصاد را با دستان توانای خود به حرکت درمی‌آورند، افزود: صیانت از حقوق کارگران و رفع مشکلات این صنف اولویت خانه کارگر است چرا که تا کنون از این قشر به معنای واقعی کلمه حمایت نشده و این افراد مظلوم واقع شده اند.

وی افزود: برای اینکه کارگر مورد حمایت کارفرمای خودقرار گیرند، باید مهارت کافی داشته باشند. اگر کارگر ی مهارت نداشته باشد مورد حمایت نیست وشغل خودرا از دست خواهد داد.

در ادامه مراسم "محمد رادی سرپرست خانه کارگر خوی به برخی از مزایای تاسیس خانه کارگر در شهرستان خوی پرداخت و خاطر نشان کرد : تسهیلات و امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی، معیشتی، درمانی و… برای کلیه اعضای محترم خانه کارگر شعبه خوی تعلق خواهد گرفت که متعاقباً جزئیات این تسهیلاتِ ارزشمند را به سمع و نظر کارگران عزیز خواهیم رساند.

سرپرست خانه کارگر شهرستان خوی با اشاره به جایگاه والای مقام کارگر در دین اسلام اظهار داشت : وقتی حضرت محمد صلی الله علیه و آله بر دستان پینه بسته کارگر بوسه زد از باب تشریفات نبوده و بیانگر آن است که دین اسلام ارزش و احترام خاصی برای این قشر زحمتکش قائل بوده و البته این موضوع در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار داشته است. لذا ما نیز بر این اساس و در راستای رسالت خطیری که برعهده ما گذاشته شده است، بر خود فرض می‌دانیم تمام تلاش خود را جهت ارتقای جایگاه مقام کارگر در این شهرستان به کار گیریم.

وی در پایان با ابراز تشکر از بانیان تاسیس این نهاد مقدس ، گفت: شایسته است بدین وسیله از یاری و مساعدت های ۲ انسان وارسته ”  علیرضا محجوب دبیرکل محترم خانه کارگر و  حسن صادقی معاونت محترم دبیرکل خانه کارگر ” مراتب تقدیر و تشکر ویژه خویش را اعلام دارم چراکه نگاه ویژه ی این بزرگواران به جامعه سختکوش کارگری کشور باعث شد کارگران پرتلاش شهرستان خوی نیز بعد ۳ دهه انتظار صاحب خانه کارگر مستقل شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز