خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت خرید و عرضه سیمان در خارج از بورس

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۴۹۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ممنوعیت خرید و عرضه سیمان در خارج از بورس خبر داد.

غلامرضا بابایی در گفت و گو با ایلنا، اظهار کرد: برابر ابلاغیه وزارت صمت خرید و عرضه سیمان از سوی واحدهای تولید کننده و واحدهای مصرف کننده که مواد اولیه آنها از سیمان است، باید کد فروش و یا خرید از سازمان بورس دریافت کرده و سیمان تولیدی و یا مورد نیاز خود را از بورس تأمین کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی افزود: مطابق این ابلاغیه همه تولید کنندگان سیمان باید کد بورسی اخذ کرده و نسبت به عرضه و فروش تولیدات خود در بورس اقدام نمایند و در صورت مشاهده عرضه خارج از بورس با واحدهای خاطی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین همه واحدهای سیمان بر، که دارای پروانه بهره برداری معتبر از مراجع ذیربط از جمله سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و غیره می باشند و از سیمان به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند، از جمله شرکت های تولید کننده بتن آماده، واحدهای تولید کننده موزاییک و قطعات بتنی و غیره با توجه به ظرفیت مندرج در پروانه با اخذ معرفی نامه از سازمان صنعت، معدن وتجارت استان جهت اخذ کد بورسی و تأمین سیمان مورد نیاز خود به سازمان بورس مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمامی خریداران مجاز سیمان جهت انجام پروژه های ملی و عمرانی با اخذ معرفی نامه رسمی از معاونت عمرانی استانداری و انبوه سازان نیز با اخذ معرفی نامه از اداره کل مسکن و شهرسازی جهت تأمین و خرید سیمان مورد نیاز خود به سازمان بورس مراجعه و نسبت به اخذ کد بورسی اقدام کنند.

بابایی تأکید کرد: همه خریداران مجاز سیمان برای مصارف عمومی و مردمی ازجمله عاملان فروش سیمان که دارای واحد صنفی با پروانه و مجوز معتبر مصالح فروشی در منطقه مشخص می باشند، شرکتهای تعاونی مصالح فروشان و اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه مجاز ساختمانی با تعیین میزان سیمان مورد نیاز از نهادهای ذیربط می باشند جهت تأمین سیمان مورد نیاز خود در بورس کالا اقدام نمایند.

به گزارش ایلنا، ابلاغیه مورد اشاره در شهریور ماه سال‌جاری بصورت سراسری در کشور صادر شده است و از تاریخ 22/06/1400 نیز لازم الاجرا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز