خبرگزاری کار ایران

ماجرای انحراف چند درجه‌ای برخی قبور در باغ رضوان ارومیه/انحراف ۲۰ درجه قبور مشکل شرعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۹۵

بروز مشکل و انحراف قبله در ۵ قطعه باغ رضوان ارومیه و انحراف در زاویه دفن اموات موجب گلایه و نگرانی مردم از بروز مشکل شرعی دفن برای امواتشان شده است.

به گزارش ایلنا،با افزایش تعداد  متوفیان  کرونایی در ارومیه و افزایش کفن و دفن اموات در باغ رضوان این شهر مشکل انحراف قبله  در زمینه دفن اموات بوحود آمده است که همین امر موجب نگرانی مردم از بروز مشکل شرعی برای اموات آنها شده است.

توقف دفن اموات در قطعات مشکل دار

مدیرعامل آرامستان های شهرداری ارومیه با اشاره  به اینکه مشکل به وجود آمده تعمدا نبوده اظهار کرد: از زمانی که متوجه چنین مشکلی در باغ رضوان ارومیه شدیم دفن اموات در این قطعات متوقف شد.

حجت الاسلام  عباسعلی مؤمن در گفت و گو با ایلنا، افزود: بروز مشکل و انحراف قبله در قطعات ۵۱، ۵۷ و۵۸، ۶۴، ۶۰ باغ رضوان ارومیه، رخ داده اما این مشکل در قطعه شهدا و قطعات قدیمی باغ رضوان ارومیه وجود ندارد.

وی  تصریح کرد: طبق اصول شرع تا ۲۰ درجه انحراف مشکل شرعی ندارد هرچند در قطعه ۶۴ تا ۵۰ درجه نیز انحراف قبله مشاهده می‌شود اما چون اموات به صورت جمعی دفن شده‌اند و موردی دفن نشده‌اند به همین دلیل این انحراف درجه در قبله مشکل شرعی ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری ارومیه یادآور شد: اگر در این قطعات یک قبر موردی انحراف درجه داشت باید متوفی را نبش قبر کرده در جای دیگر دفن می‌کردیم اما چون دفن به صورت جمعی است شرعا مشکلی به وجود نمی‌آید.

 مؤمن خاطر نشان کرد: سازمان برای افرادی که قبوری به امانت در این قطعات خریده‌اند در محل جدید قبر واگذار می‌کند.

وی با تاکید به اینکه نباید بدون مطالعه فقهی به شایعات دامن بزنیم، خاطر نشان کرد: همشهریان اطمینان خاطر داشته باشند این مشکل عمدی نبوده و مشکل شرعی ندارد همچنین با ورود دستگاه‌های دقیق جی پی اس قبله دقیق مشخص شده و اموات در قطعات جدید دفن می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز