خبرگزاری کار ایران

برداشت بیش از ۴ هزار تن گلابی از باغات آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۶۳

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال بیش از ۴ هزار و۶۹۰ تن گلابی از باغات استان برداشت می شود که بیشترین میزان تولید گلابی در سطح استان متعلق به ارومیه است.

به گزارش ایلنا، جلال بوتراب در گفت و گو باخبرنگاران افزود: سطح زیر کشت گلابی در استان ۴۵۰  هکتار است که ۳۷۰ هکتار به صورت بارور بوده که از مجموع این میزان سطح زیر کشت ۲۰ هکتار به صورت دیم است. 

وی با بیان به اینکه این محصول در استان اغلب به صورت آبی پرورش می‌یابد، افزود:  میانگین تولید ۱۳ تن در هکتار در باغات زیر کشت به صورت آبی یا آبیاری قطره ای و حدود ۷ تن درهکتار در باغات دیم است. 

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در صورت مجاورت با اقلیم‌هایی با بارندگی بالای ۵۰۰ میلی‌متر مانند سردشت این محصول به صورت دیمی نیز پرورش داده می‌شود که در این روش میزان عملکرد تولید کمتر است. 

بوتراب با بیان اینکه ارقام موجود در استان از رقم‌های شاه‌ میوه، درگزی و سردرود است، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در نظر دارد تا با هدف توسعه باغ‌های گلابی ارقام جدید مانند بیروتی، ویلیامز، اسپادونا و سایر ارقام را با استفاده از پایه‌های رویشی به دلیل مصرف کم آب در استان ترویج دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز