خبرگزاری کار ایران

برای چندمین بار متوالی انجام شد؛

تجمع اعتراض آمیز کارگران آذرکام ارومیه مقابل ساختمان کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۲۲۹

امروز جمعی از کارگران آذرکام به‌دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد ماه‌های بهمن و اسفند ماه و بخشی از عیدی و پاداش سال ۹۹ و حقوق ومزایای تیر و مرداد ماه ۱۴۰۰ از تولید دست کشیدن و در محوطه شرکت آذرکام اعتصاب واعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، اعتراض کارگران آذرکام برای چندمین بار در طول ۵ ماه اخیر در حالی صورت گرفت  که کارفرما فقط وعده می دهد.

چند نفر از کارگران شرکت آذرکام به نمایندگی از طرف کارگران این شرکت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از عدم توجه مسئولان به خواسته های صنفی کارگران ابراز گله کردند واظهار داشتند: ما به چه زبانی بگوییم مشکل داریم.

 این کارگران تصریح کردند: اعتماد مااز  کارفرما به دلیل وعده های تو خالی سلب شده و با تغییر مدیریت متاسفانه این روال همچنان ادامه دارد.

 کارگران جملگی تاکید داشتند: تولید انواع لواشک طبق روال ادامه دارد و خوشبختانه این محصولات پیش فروش می شود اما در آمد وسود حاصل به کجا می رود برای ما مبهم است. 

کارگران از مسئولان استانداری ، فرمانداری ، اداره کل کار و صمت خواستند یک بار هم که شده به ندای این کارگران  لبیک گفته و به مشکلات عدم پرداخت حقوق کارگران رسیدگی کنند.

 این کارگران در پایان سخنان خود با گلایه از مسئولان ستاد کرونا و اداره تعاون کار رفاه اجتماعی ارومیه در عدم تعطیلی کارگران بخش خصوصی ، اظهار داشتند: برخی از کارفرمایان بخش خصوصی به تعطیلات عمومی وستاد کرونا توجهی ندارند در این بین حق کارگران ضایع می شود.گناه این جماعت چیست؟ مگر کارگران بخش خصوصی کرونا نمی گیرند؟در کجای بخشنامه صادره ستاد کرونا گفته شده نیروهای بخش خصوصی مستثنی از این بخشنامه هستند؟

کارگران افزودند: مسئولان اداره کار باید ناظر بر اعمال و رفتار کارفرمایان بخش خصوصی باشند مگر غیر از این است در ماده ۶۳ قانون کار به صراحت آمده است کارفرمایان موظف هستند در صورت کار در روز تعطیلی برای کارگران اضافه کار پرداخت کنند چرا کارفرمای ما به این قانون تمکین نمی کند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز