خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

تابستان داغ،کرونا و قطعی برق «قوز بالا قوز» بازاریان و کسبه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۲۸۳

قطع مکرر برق در مناطق مختلف شهری ارومیه در تابستان داغ امسال٬ مشکلات فراوانی را برای کسبه و صاحبان صنایع ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا،کاهش شدید نزولات جوی و عدم استفاده از نیروگاه‌های برق‌آبی کشور سبب شده تا تابستان داغ  امسال برق در مناطق مختلفی از شهرها و روستاهای کشور قطع شده و زمینه مشکلات فراوانی را برای مردم٬ کسبه و صاحبان صنایع بزرگ و کوچک ایجاد کند.

هرچند قطع برق به صورت جداولی مشخص همه روزه به مردم اطلاع‌رسانی شده و با ساعات قطع برق در شهرها و روستاها آشنا می‌شوند٬ اما به‌عقیده بسیاری از مردم٬ متفاوت‌بودن ساعات قطع برق در ایام تابستان و عدم تطبیق زمانی و مکانی این موضوع با جداول منتشر شده شرکت برق٬ مشکلات زیادی را برای کسبه ایجاد کرده است.

از سوی دیگر کسبه معتقدند٬ علاوه بر کاهش شدید فروش و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در بازار٬ قطع برق نیز مزید بر علت شده تا مشکلات اقتصادی بیش از پیش خودنمایی کند.

محمدی، یکی از کسبه ارومیه تاریکی داخل مغازه‌ها را از  مشکلات قطعی برق برای بازاریان دانست و عنوان کرد: در شرایط عادی به دلیل رکود بازار به دلیل شیوع کرونا مشتری چندانی ندارند و وقتی هم که برق قطع باشد، کسی وارد مغازه‌های تاریک نمی‌شود.

حسن زاده، یکی دیگر از کسبه بازار بزرگ ارومیه نیز از گرمای شدید داخل مغازه‌ها در هنگام قطعی برق  یاد کرد و افزود: مغازه‌هایی که مواد غذایی فاسد‌شدنی عرضه می‌کنند ضرر زیادی دیده اند و بسیاری از اجناس آن‌ها خراب شده، زیرا یخچال‌ها در این شرایط از کار می‌افتد.

وی بیشترین خسارت را مربوط به مغازه‌هایی مانند واحدهای قصابی و عرضه مرغ، لبنیات‌فروشی‌ها، مغازه‌های عرضه بستنی و آبمیوه و... دانست.

فدایی کسبه دیگری است که در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رکود شدید و مشکلات مالی که بازاریان در شرایط کرونایی حاکم بر جامعه با آن مواجه است، یادآور شد: قطع برق و ضرر ناشی از آن وضعیت بازار ارومیه را بسیار بدتر کرده است.

فدایی افزود: مگر بازاراریان در این شرایط کرونایی چقدر در روز فروش دارند که چند ساعت در روز هم به دلیل قطع برق به حالت تعطیل باشند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز