خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار سازمان داوری صنعت و معدن در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۸۳

در دومین روز از هفته بزرگداشت قوه قضائیه سازمان داوری صنعت و معدن آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از هفته بزرگداشت قوه قضائیه همزمان با سراسر کشور سازمان داوری صنعت معدن آذربایجان غربی بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در خانه صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح شد.

هادی صمدی ، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان در این مراسم اظهار کرد : با استفاده بهینه از ظرفیت داوری به عنوان یکی از شیوه های جایگزین حل اختلاف از ورود بخش قابل توجهی از پرونده های قضایی به دادگستری جلوگیری بعمل خواهد آمد.

وی افزود: با توجه به تعداد کثیر پرونده های قضایی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت و به منظور جلوگیری از ورود بخش عظیمی از این پرونده ها به دادگستری ها، سازمان داوری به همت مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه  در خانه های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ایجاد شده است.

عضو شورای قضایی استان در ادامه بیان کرد: نزد‌‌‌‌‌یک به چندین هزار صنعتگر، معد‌‌‌‌‌نکار و تاجر به صورت مسقیم و غیرمستقیم با خانه صنعت، معد‌‌‌‌‌ن و تجارت  استان د‌‌‌‌‌ر ارتباط هستند و بدون تردید فعالیت آنها در برخی مواقع با بروز اختلافاتی نیز همراه است و این امر ضرورت ایجاد مرکزی برای  داوری و حل و فصل چنین اختلافاتی را نشان می‌دهد . 

هادی صمدی با بیان اینکه افتتاح سازمان داوری میتواند گام مهمی برای تسهیل اختلافات مربوط به حوزه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال در استان باشد اضافه کرد : بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی با تلاش موثر دستگاه قضایی حل و فصل شده است و این واحدها به چرخه تولید بازگشته اند و امید است با راه اندازی سازمانهای داوری اختلافات و مشکلات مربوط به سایر واحد ها و کارگاههای تولیدی  نیز به سرعت حل و فصل گردد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان  گفت : داوری در کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی سریع به اختلافات نقش قابل ملاحظه ای دارد  و برخلاف تصور بیشتر افراد، داوری در حل و فصل دعاوی فقط بر ریش سفیدی و کدخدامنشی اتکا نمی کند و به نوعی شیوه معاصر و نوین رسیدگی به دادخواهی بوده و قضاوت خصوصی محسوب می شود. 

هادی صمدی با اشاره به اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان بایستی تمام همت خود را برای تولید و توسعه اقتصادی کشور بگذارند  و حضور ایشان در دادگاه‌ها بعلت بروز برخی اختلافات و دعاوی حقوقی یکی از موانع تولید بشمار می آید  یادآور شد : اگر به احقاق حق در محیطی آرام و به دور از فشارهای  روانی ناشی از حضور در دادگاه پرداخته شود، بدون تردید مورد رضایت طرفین خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت : داوری در چهارچوب قانون آیین دادرسی مدنی و بدون رعایت تشریفات خاص انجام می شود و در وضعیتی که طرفین دعوی درخواست صلح داشته باشند، داور می تواند فرایند میانجیگری و صلح و سازش را با قوت پیگیری کند.

 رئیس شوراهای حل اختلاف استان خاطر نشان کرد: آراء داوران قطعی است و چنانچه با قوانین موجد حق ، مخالفت داشته باشد طرفین دعوی حق دارند درخواست بطلان رای داوری را مطرح کنند  وامیدواریم رای داوری تا اندازه ای عادلانه باشد اصلاً وارد چرخه دادگستری نگردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز