خبرگزاری کار ایران

اهدای ۱۴۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۸۵۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و 400 جلد کتاب با هدف غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه‌های عمومی هفت شهرستان استان اهدا شد.

به گزارش ایلنا خدیجه معصومی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در یک اقدام فرهنگی تعداد یک هزار و ۳۶۸ جلد کتاب در موضوعات مختلف با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی توسط اعضا، خیران و... به کتابخانه‌های عمومی هفت شهرستان در آذربایجان‌غربی اهدا شد.

وی افزود: این کتب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، تکاب، سردشت، شاهین‌دژ، ماکو و میاندوآب اهدا و بیشترین میزان اهدای کتاب در شهرستان تکاب و به تعداد ۷۵۰ جلد بوده است.

معصومی ادامه داد: پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می شود.

مدیر کل کتابخاپه های عمومی آذربایجان غربی بیان کرد: بر این اساس، مردم و خیران می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده‌شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی همچنین با عنوان این مطلب که یک جامعه آگاه، از وجود انسان‌های آگاه تشکیل می‌شود و اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند، موجب می شود آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه‌های متنوع در یک فضای رقابتی سالم بوجود می‌آید، افزود: این امر موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: این اقدام تنها به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست و باید همه دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در این امر پسندیده یاریگر مجموعه کتابخانه‌های عمومی باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز