خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته میراث فرهنگی انجام شد؛

رونمایی از کتیبه اورارتویی در موزه باستان‌شناسی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۸۰

به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی از کتیبه اورارتویی در موزه باستان شناسی ارومیه رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، ظهر امروز به مناسبت هفته گرامیداشت میراث فرهنگی  و با حضور سید سلمان ذاکر  نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و آیدین  رحمانی معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ازکتیبه اورارتویی در موزه باستان شناسی ارومیه رونمایی شد.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در مراسم رونمایی از کتیبه اورار تویی در ارومیه گفت:پاسداشت از میراث تاریخی گذشتگان مطالبه عمومی است و میراث فرهنگی این وظیفه خطیر را بر عهده دارد 

جباری افزود:میراث فرهنگی استان با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی سعی در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی استان  را دارد 

وی با اشاره به هزینه  ۳۰۰ میلیارد ریالی در مجموعه شمس تبریزی خوی گفت:توسعه و ساخت مجموعه شمس تبریز خوی در دست اجرا است اگر منابع مالی مورد نیاز  برای توسعه تخصیص پیدا کند این بنا تا پایان کار  دولت دوازدهم مور. بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جباری با اشاره به مرمت اراضی پادگان ارومیه در راستای تبدیل به باغ موزه گفت: ۹ هکتار از اراضی این پادگان به عنوان باغ موزه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:طرح کاربری باغ موزه اراضی پترگان ارومیه توسط اساتید دانشگاه شهید بهشتی و بر اساس هویت تاریخی استان تهیه شده است،موزه سواره نظام و ترتش،تجهیزات نظامی از جمله این کاربری ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور همواره یکی از معبرهای قاچاق اشیا عتیقه در کشور است که میراث فرهنگی استان با همکاری یگان حفاظت  با حفاری های غیر مجاز در استان مبارزه می کند. 

جباری به لزوم  تقویت زیر ساخت های گردشگری در استان اشاره کرد و گفت:در چند سال گذشته برای تقویت زیر ساخت گردشگری میراث جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز