خبرگزاری کار ایران

بیش از ۶۴ هزار رای اولی در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۷۶۴

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت:۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی در استان واجد شرایط رای دادن بوده و برای نخستین بار می توانند در انتخابات حضور یابند.

به گزارش ایلنا،علی مصطفوی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر از مردم آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۸ خرداد امسال هستند، افزود: این تعداد ۷۱ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلامی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۷۰۳ نفر ساکن شهرها و روستاهای آذربایجان غربی هستند که از این تعداد، ۷۱ درصد واجد شرایط شرکت در انتخابات آتی هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: این دوره همچنین ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی بوده و برای نخستین بار می توانند در انتخابات حضور یابند.

وی از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در هیأت‌های نظارت استانی و ابلاغ رأی این هیأت به داوطلبان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که به رد صلاحیت خود در این مرحله اعتراض داشته باشند، تا چهار روز فرصت دارند تا این اعتراض را به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در تهران تسلیم کنند.

مصطفوی بیان کرد: در راستای رعایت پروتکل‌ها، تسلیم این اعتراض‌ها تسهیل شده و داوطلبان معترض می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها، هیأت نظارت استانی و یا مراجعه مستقیم به هیأت مرکزی نظارت در تهران، این اقدام را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها نیز در هیأت‌های اجرایی انجام شده و در حال حاضر هیأت نظارت شهرستانی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند که نتیجه آن روز دوم خرداد در اختیار بخشداران قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز