خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته اتفاق افتاد؛

رسیدگی به حوادث جاده‌ای بیشترین مأموریت جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۷۳۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت حوادث جاده ای در استان با ۶۵۶ مورد بیشترین ماموریت هلال احمر را به خود اختصاص داده است.

 امیر جعفرزاده در گفت و گو با ایلنا، بابیان اینکه شعار امسال هلال احمر یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی اعلام شده است به عملکرد معاونت امداد و نجات هلال احمر استان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود:  یک هزار و ۱۰ مورد حادثه توسط نیروهای امدادی هلال احمر استان طی سال گذشته پوشش داده شده است که از این تعداد حوادث جاده ای با ۶۵۶ مورد بیشترین ماموریت هلال احمر را به خود اختصاص داده است.

وی از کاهش ۴۴ درصدی حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط این جمعیت در استان نسبت به سال ۹۸ خبرداد و گفت: ۴۶.۶ درصد مجموع کل حوادث پوشش داده شده توسط جمعیت هلال احمر استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی،تلاش جمعیت هلال احمر استان را در کنار سایر نهادها در کنترل و کمک به آسیب دیدگان یادآور شد و گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی ، غیر انتفاعی،غیر سیاسی و غیر دولتی تلاش کرده تا از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا با غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی شهرها زمینه همکاری در مراقبت و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

جعفرزاده با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۹۴ خانوار آسیب دیده امدادرسانی شدند، گفت: مجموع کل حادثه‌دیدگان ۴هزار و ۹۷۲ نفر، مجموع کل امدادرسانی انجام شده ۲ هزار و ۴۳۲ مورد بوده همچنین ۲۰۶ نفر نیز توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: طی سال گذشته یک هزار و ۱۵۳ تیم عملیاتی این جمعیت در حوادث رخ داده حضور یافته و به ۴ هزار و ۸۵۸ آسیب دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد بر اساس آمار سامانه ثبت حوادث در سال‌ گذشته بیشترین حوادث اطلاع رسانی شده به جمعیت هلال احمر استان مربوط به شهرستان های ارومیه با ۲۵۴ مورد سلماس ۹۱ و اشنویه ۸۶ مورد بوده است.

وی  با اشاره به افتتاح ۴۰ خانه هلال در هفته هلال احمر گفت: ۱۷۴ خانه هلال در مناطق روستایی استان احداث شده است چرا که تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

وی افزود:طی سال گذشته در مجموع ۵۵۶ نفر داوطلب جذب  خانه‌های هلال شده‌اند و  ۱۳۳ دوره آموزشی نیز توسط خانه‌های هلال احمر در آذربایجان‌غربی برگزار شده است.

جعفرزداه افزود: همزمان با شیوع کرونا ۳۴۰۰ بسته معیشتی در بین گروه های آسیب دیده از کرونا در استان توسط جمعیت هلال احمر توزیع شد.

وی  از توزیع ۱۰۰ هزار ماسک و اهدا ۶ هزار و ۸۹۸ واحد خون توسط داوطلبان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین تجهیز ۲۴۰ قلم تجهیزات در بانک امانات پزشکی توسط جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان طی سال گذشته بیان کرد: ۱۷ مرکز امور جوانان در استان فعال هستند که طی سال گذشته عضویت ۱۱ هزار و ۲۵۳نفر در سامانه مربوطه ثبت شده است.

به گفته وی در حال حاضر چهار هزار و ۶۲۴ نفر امدادگر و عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب یک هزار و ۱۵۳ تیم در سوانح و حوادث به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز