خبرگزاری کار ایران

علیرضا افشار داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۰۳۰

رئبس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌رضا افشار روز یکشنبه با برگزاری نشست خبری با اعلام داوطلبی خود برای انتخابات  ریاست‌جمهوری۱۴۰۰، با بیان اینکه مهمترین پشتوانه انقلاب اسلامی سرمایه‌های مردمی است گفت: دشمن برای بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام تلاش زیادی انجام می دهد.  دشمن نتوانسته با جنگ به نظام ضربه بزند  از طریق جنگ نرم وارد میدان شده که به ساختار نظام آسیب وارد کند.

افشار با تبیین منشور اخلاقی انتخابات گفت: تضمین رعایت این منشور نیاز به فرهنگ‌سازی و گفتمان دارد و لازمه انتخابات سالم معرفی افراد متخلف به عنوان چهره‌های بداخلاق است تا مانع حرکت‌های ناپسند در فرهنگ انتخابات شوند.

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی خاطرنشان کرد: اخلاق انتخاباتی در کلانشهرها و شهرهای کوچک متفاوت است در برخی نقاط کشور مساله قومیت نتایج انتخابات رو به گونه دیگر رقم می‌زند.

وی گفت: حفظ کرامت اسلامی در انتخابات مهم است رای رهبر انقلاب با یک فرد عادی مساوی است و این در جامعه اسلامی ارزشمند است.

افشار تاکید کرد: وفاق جمعی و توجه به رای اکثریت مبنای انتخابات است و هر شخصی پیروز انتخابات شد نباید تخریب شود ولو اینکه با سلیقه ما متفاوت باشد و شرح صدر را همه افراد در انتخابات رعایت کنند.

رییس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاقی انتخابات خاطرنشان کرد: امانتداری و صیانت از آرای مردم مهم است و این یکی از محورهای مورد تاکید در اخلاق انتخاباتی است.

 

افشار افزود: مشارکت حداکثری با فضای مثبت در جامعه اتفاق می‌افتد و مشکلات معیشتی باید مورد توجه مسوولان کشور قرار گیرد و فضای امیدآفرینی تقویت شود.

وی با اشاره به تنوع فرهنگی و قومیتی در ایران اظهار کرد: این یک فرصت است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و آموزه‌های دینی می‌گویند که زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم و اقلیت‌ها در مجلس نماینده دارند و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی به مساله تنوع قومیت‌ها توجه دارد.

وی افزود: سلامت انتخابات در کشور مهم است و بیان تقلب در انتخابات نوعی فتنه دشمن از طریق جنگ نرم است و ارامش در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

افشار تصریح کرد: حفظ حیثیت اجتماعی نامزدها از دیگر مبانی منشور اخلاقی انتخابات است و کسانی که ار سوی شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت می شوند دلیل رد صلاحیت محرمانه به خود فرد گفته می‌شود و این افراد خود موضوع را رسانه‌ای می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز