خبرگزاری کار ایران

وقوع سیل در ۱۳ روستای آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۷۹۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: سیل ۱۳ روستا در استان را درگیر کرده و هلال احمر در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی میان آسیب دیدگان است.

به گزارش ایلنا، امیر جعفرزاده در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان  اظهار داشت:  با بارندگی‌های شدید و سیل آسا که از عصر دیروز در استان  به ویژه در شمال استان آغاز شده روستاهای شهرستان‌های چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی دچار خسارات  شده و ۱۳ روستای این شهرستان ها در گیر سیل هستند.

وی افزود: در پی این اتفاق ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان شامل ۳۲ امدادگر و داوطلب برای امدادرسانی وارد عمل شدند.

جعفرزاده گفت: تیم‌های عملیاتی از شعب چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی به مناطق اعزام شدند و در مجموع چهار دستگاه خودروی کمک‌دار و ۳ دستگاه آمبولانس  برای امدادرسانی استفاده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه برابر گزارشات دریافتی نیروهای عملیاتی تا ساعت ۲۳:۲۱ شب گذشته بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای اعلامی در شهرستان چایپاره بوده که نیروهای عملیاتی تا کنون نسبت به تخلیه آب از منازل روستایی و محل‌های نگهداری احشام و علوفه دامی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در روستای آغجا قشلاق شهرستان خوی نیز ۱۰ باب منزل مسکونی توسط نجاتگران آب از محوطه منازل تخلیه شده است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: سایر ملزومات تخصصی عملیات با توزیع اقلام زیستی برابر ارزیابی‌های انجام شده توسط تیم‌های ارزیابی در سطح خانوارهای متاثر از سیل مزبور همچنان ادامه دارد و گزارشات تکمیلی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز